خبرگزاری کار ایران

رضا صالحی‌امیری:

حج امسال متفاوت از سال‌های دیگر است/حج راه نمی‌افتاد می‌گفتند دولت توان نداشت

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۶۹۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه امکانات برای برگزاری حج عزتمندانه باید بسیج شوند.

 به گزارش ایلنا، سید رضا صالحی‌امیری که برای بررسی آخرین اقدامات سازمان حج و زیارت در زمینه حج تمتع سال‌جاری در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت حضور یافته بود، گفت: با حضور حمید محمدی به‌عنوان رییس سازمان حج و زیارت شاهد تداوم انسجام، برادری و همدلی در سازمان حج و زیارت و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حج امسال را متفاوت از سال‌های دیگر می‌دانم و معتقدم امسال باید در حج با ارزیابی دقیق‌تری وارد شویم.

صالحی‌امیری با اشاره به برخی فضاسازی‌ها در جامعه و فضای مجازی علیه حج تأکید کرد: شما در سازمان حج و زیارت کارهای خود را با کمترین دغدغه پیش ببرید. عده‌ای می‌خواهند حج و مسائل سیاسی دو کشور را به هم پیوند دهند. باید از این افراد پرسید آیا بسته شدن راه حج، مایه خوشحالی است؟

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در این جلسه با بیان اینکه اگر امسال حج راه نمی‌افتاد حتماً عده‌ای می‌گفتند این دولت توان آن‌ را نداشت که مسیر حج را باز کند، خاطرنشان کرد: کار خود را با قوت تمام دنبال کنید. کار مدیریتی جهت‌گیری صحیح، حرکت با سرعت و به دور از حواشی است و هرگز در این حاشیه‌سازی‌ها نباید وارد بازی دیگران شد.

صالحی‌امیری به مسئولان سازمان حج و زیارت گفت: مقابل برخی فضاسازی‌ها باید مسائل را شفاف کرد. مبادا داخل مجموعه کسی دچار تشکیک شود. از حج و زیارت تنها باید یک صدا شنیده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه ویژه به خانواده شهدای منا و تجلیل و تکریم از آنان تأکید کرد و گفت: در طول مذاکرات همواره بر احقاق حقوق این عزیزان تأکید داشتیم.

عضو کابینه دولت‌یازدهم بر هماهنگی سازمان حج و زیارت با بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: درباره حج مدیران محترم و روحانیون معزز کاروان‌ها باید توجیه کافی شده باشند و زائران نیز آگاه باشند که تمرکزشان تنها بر انجام مناسک حج باشد، نه مسائل سیاسی دو کشور.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم ضمن انتقاد از اقدام عده‌ای برای حمله به سفارت عربستان و عواقب منفی این اقدام بیان کرد: رهبر انقلاب به صراحت هرگونه حمله به سفارت کشورها را تقبیح کرده‌اند و تاکید فرمودند این دست اقدامات به ضرر کشور است.

صالحی‌امیری با اشاره به فضاسازی‌ها علیه حج، از صداوسیما خواست با ساخت برنامه‌های متنوع فضا را شفاف کند.

وی افزود: قطعاً دولت و سازمان حج و زیارت در تامین امنیت حجاج پشت مردم هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به قطع روابط دو کشور ایران و عربستان، تاکید کرد: مدیریت، عبور از مسیرهای پهن نیست، عبور از مسیرهای صعب‌العبور و تنگناهاست. برای برخی محدودیت‌ها و موضوعات باید چاره‌اندیشی کنیم و به راه حل جایگزین بیندیشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئولان حج و زیارت توصیه کرد: درباره فضاسازی های منفی، پاسخگویی فعال بدون تنش را در پیش بگیرید اما جایی که اتهامی به سازمان حج و زیارت وارد شد رسماً پاسخ دهید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زیارت اربعین نیز با توجه به اینکه مسئولیت کلی اربعین برعهده وزارت کشور است به مسئولان سازمان حج و زیارت توصیه کرد: شما در سازمان حج و زیارت که جزیی از کار اربعین را برعهده دارید و  باتوجه به حوزه اختیارات خود کاروان بندی زائران، پذیرش زائران اربعین در سماح و آموزش زائران و ... را با جدیت دنبال کنید و در حوزه مسئولیت خود با تمام توان ظاهر شوید.

صالحی‌امیری در این جلسه بر مستند سازی عملیات و فرآیندهای حج و زیارت تاکید کرد و گفت: همه حوزه‌ها کارهای خود را مکتوب کنند و مرزهای هر حوزه مشخص باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز