خبرگزاری کار ایران

تازه‌های نشر افق از دشت پارسوا تا رمان نوجوان و کتاب‌های فندق

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۱۹۵

چهار کتاب جدید از مجموعه‌های دشت پارسوا، رمان نوجوان و سری کتاب‌های فندق نشر افق به تازگی منتشر شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمان‌های «نفرین دفراش» از مجموعه دشت پارسوا، «چراغ را خاموش کن» و «دنی، قهرمان جهان رولددال» از مجموعه رمان نوجوان و «ماجرای باورنکردنی تابستان من ...» از سری کتاب‌های فندق (واحد کودک و نوجوان نشر افق) به تازگی توسط نشر افق مننتشر شده‌اند.

«نفرین دفراش»

رمان‌ «نفرین دفراش» سومین مجلد از مجموعه دشت پارسوا نوشته مریم عزیزی به تازگی توسط نشر افق منتشر شده است.

مریم عزیزی دراولین مجموعه‌ شش جلدی‌اش با نام «دشت پارسوا» می ‌کوشد در کنار عناصر فانتزی، از ویژگی‌های ادبیات وحشت نیز استفاده کند و با خلق فضایی سحرآمیز و شخصیت‌ها‌یی جدید، توجه علاقـه‌مندان جهان فانتزی را به سوی ایران جلب کند. هر دو رمان «حومه سکوت» و «پیشگویی سپیده‌دم» فانتری و تخییلی هستند و مثل هر داستان ‌تخیلی و‌ فانتزی دیگری، خواننده با مطالعه آنها از چارچوب‌های تکراری و مسلط در زندگی روزمره جدا می‌شود.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«سایه پرسید: «خودتی ماندانا؟»

آهنگ صدایش آشنا بود. سایه نزدیک شد و چیزی درون ماندانا فرو ریـخت. این خوابی بود که باید هر چه سریع‌تر از آن بیدار می‌شد. زمزمه کرد: «تو اینجا چی کار می‌کنی؟! چقدر تغییر کرده‌ای!»

نـمی‌دانست شگفت‌زده شده بود یا خشمگیـن. اگر آن ابروها و آن نگاه عجیب و خیره‌‌اش را نـمی‌دید، محال بود او را به جا بیاورد.»

پیش‌تر نیز دو رمان «حومه سکوت» و «پیشگویی سپیده‌دم» از سری مجموعه داستان‌های دشت پارسوا توسط نشر افق منتشر شده بود.

رمان‌ «نفرین دفراش» نوشته مریم عزیزی در ۲۶۳ صفحه و به قیمت ۱۶۰۰۰ تومان توسط نشر افق منتشر شده است.

«چراغ را خاموش کن»

رمان «چراغ را خاموش کن» نوشته تری دیری ۱۸۹‌امین رمان از مجموعه رمان نوجوان است که توسط نوشین ابراهیمی ترجمه شده و نشر افق هم به تازگی آن را چاپ کرده است.

ناشر در معرفی نویسنده نوشته است:

«تری دیری (متولد ۱۹۴۶) نویسنده‌ی بیش از ۲۵۰ کتاب برای کودکان و نوجوانان است و آثارش به چهل زبان ترجمه شده‌اند. ۲۷ میلیون نسخه از کتاب‌های تاریخ ترسناک  او در سراسر جهان فروش رفته است.»

همچنین در پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«پشت آن تاریکی کیست؟ دوست یا دشمن؟

جنگ است و داستان همزمان در شهر شفیلد انگلستان و داخاو آلمان می‌گذرد.در شفیلد خواهر و برادری فهمیده‌اند که به صدا در آمدن آژیر خطرِحمله‌های هوایی با سرقت پول از خانه‌ها بی‌ارتباط نیست.و در شهر داخاو ماجراجویی دو پسر آلمانی برای فراری دادن دختری لهستانی باعث می‌شود خودشان از وسط میدان جنگ سردربیاورند...»

رمان «چراغ را خاموش کن» نوشته تری دیری  با ترجمه نوشین ابراهیمی  در ۲۷۴ صفحه و به قیمت ۱۶۵۰۰ تومان توسط نشر افق منتشر شده است.

«دنی، قهرمان جهان»

رمان  مصور «دنی، قهرمان جهان» نوشته رولد دال و تصویرگری کوئنتین بلیک، ۲۰۰امین رمان از مجموعه رمان نوجوان با ترجمه محبوبه نجف‌خانی به تازگی توسط نشر افق منتشر شده است.

«دنی، قهرمان جهان»، تنها کتاب رولد دال است که بر اساس تجربه شخصی‌اش نوشته شده است. وقتی او در باکینگهام‌شایر زندگی می‌کرد، با مردی به نام کلود آشنا شد کخدر قصابی دهکده کار می‌کرد. کلود شیفته شکار قاچاق بود و آن دو گاهی در تاریکی شب به بیشه‌های کحلی می‌رفتند و قرقاول شکار می‌کردند. رولد دال هیچ وقت حتی یم قرقاول هم نگرفت اما از هیجان این کار لذت می‌برد. دال کاروان توی این داستان را با الهام از کاروان آبی‌رنگی که گوشه باغش بود، نوشت.

رولد دال بهترین نویسنده مرد انگلستان لقب گرفته و کوئنتین بلیک، تصویرگر کتاب نیز برنده جایزه تصویرگری هانس کریستین آندرسن شده است.

پشت جلد کتاب آمده است:

«دنی و پدرش توی کاراوانی شبیه گاری کولی‌ها زندگی

می‌کنند. پدر دنی ایستگاه پمپ بنزین و تعمیرگاه ماشین دارد. دنی که در کودکی مادرش را از دست داده، پدرش را خیلی دوست دارد و می‌داند او مرد مهربان و بامزه‌ای است و همیشه فکرهای معرکه‌ای در سر دارد.

آن‌ها زندگی آرامی دارند؛ تا اینکه یک شب پدر دنی از خانه بیرون می‌رود و نزدیک صبح برمی‌گردد و از آن به بعد، زندگی دنی و پدرش از این‌رو به آن‌رو می‌شود.»

رمان «دنی، قهرمان جهان» نوشته رولد دال  با ترجمه محبوبه نجف‌خانی  در ۲۵۰ صفحه و به قیمت ۱۶۵۰۰ تومان توسط نشر افق منتشر شده است.

«ماجرای باورنکردنی تابستان من ...»

رمان «ماجرای باورنکردنی تابستان من ...» نوشته دیوید کالی و تصویرگری بنجامین چاد با ترجمه رضی هیرمند، ۱۷‌امین داستان از سری کتاب‌های فندق (واحد کودک و نوجوان نشر افق) است.

پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«می‌دانی برای پیدا کردن گنج باید چه کار کنی؟

اول باید این کتاب را باز کنی و نقشه ی گنج را از توی بطری بیرون بیاوری. بعد دنبال زاغی بروی و با کشتی سفر کنی و سر از گذشته در بیاوری و ...

توجه:

شاید گنج آن چیزی نباشد که دنبالش هستی.»

ناشر در تعریف کتاب‌های تصویری نیز یادآور شده است:

در کتاب‌های تصویری، نویسنده و تصویرگر دست به دست هم می‌دهند تا کودکان را به دنیای داستان ببرند و بزرگ‌ترها را به دنیای کودکی. اگر می‌خواهی پا به دنیای‌شان بگذاری کافی است کتاب را باز کنی و همراه‌شان شوی.

رمان «ماجرای باورنکردنی تابستان من ...» نوشته دیوید کالی و تصویرگری بنجامین چاد با ترجمه رضی هیرمند به قیمت ۶۰۰۰ تومان توسط نشر افق منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز