خبرگزاری کار ایران

سپیده براتعلی ترکمن چنگیزی:

برای خلق یک اثر هنری داشتن زاویه دید مهم است

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۵۰

سپیده براتعلی ترکمن چنگیزی (عکاس) گفت: برای خلق یک اثر هنری، داشتن زاویه دید مهم است، نه امکانات، چرا که باید یک هنرمند در این مسیر، سبکی خاص برای خود بسازد و سبک‌های موجود را به درستی اجرا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سپیده براتعلی ترکمن چنگیزی، از هنرمندانی است که آثار خود را در نمایشگاه «تکه‌های زمان» در فرهنگسرای سرو تهران در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار داده است.

چنگیزی با اشاره به این امر که به تازگی عکاسی را آغاز کرده است، این هنر را بهترین شیوه برای ثبت وقایع دانست و با اشاره به این امر که ثبت لحظات شخصی افراد که به کمک دوربین‌های گوشی‌های هوشمند این عصر برای همگان راحت‌تر شده است، گفت: بهترین عکاس کسی است که سرعت عمل بالایی برای پیدا کردن عکس از سوژه و دارد و از کم‌اهمیت‌ترین موضوع‌های عکس‌هایی مفهومی ثبت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این امر که یک عکاس باید از دیدی متفاوت نسبت به دیگر افراد برخوردار باشد، افزود: با ظهور عکس رنگی در دنیای عکاسی، عکس‌ها به سمت واقع‌گرایی رفت.

ترکمن چنگیزی با اشاره به اینکه اول برای عکاس شدن، باید دیدی متفاوت با سایر افراد در فرد وجود داشته باشد، ادامه داد: الزاما داشتن دوربین حرفه‌ای، لازمۀ عکاسی نیست و چه بسا عکس‌هایی که با گوشی‌هایی معمولی، به شیوۀ تحسین برانگیزی ثبت شده‌اند.

وی ضمن اذعان به این امر که به خاطر پیشرفتی که کمپانی‌های ساخت دوربین‌های عکاسی در مرور زمان داشته‌اند، تولید انبوه دوربین‌های عکاسی و در دسترس بودن آن‌ها باعث شده که افراد خود را عکاس تصور کنند، اظهار داشت: بازهم باید بگویم که برای خلق یک اثر هنری، داشتن زاویه دید مهم است، نه امکانات، چراکه باید یک هنرمند در این مسیر، سبکی خاص برای خود بسازد و سبک‌های موجود را به درستی اجرا کند.

ترکمن چنگیزی در پایان، ثبت وقایع و اتفاقات از دید شخص را مهم‌ترین کارکرد عکس در زمان برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز