خبرگزاری کار ایران

بازانتشار آلبوم جنجالی "بیداد" پرویز مشکاتیان و محمدرضا شجریان

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۵۱

آلبوم موسیقی "بیداد" ساخته پرویز مشکاتیان و با خوانندگی محمدرضا شجریان که سال ۱۳۶۴ تولید و به صورت نوار کاست منتشر شده بود، همزمان با شصت و دومین زادروز مشکاتیان، به صورت دیجیتالی با ۵۰ درصد تخفیف منتشر شد.

به گزارش ایلنا، آلبوم "بیداد" که یکی از جنجالی‌ترین آثار موسیقی دهه شصت با صدای شجریان و آهنگسازی مشکاتیان محسوب می‌شود این روزها از طریق سایت "بیپ تونز" به صورت دیجیتالی منتشر و در دسترس مخاطبین موسیقی ایرانی قرار گرفته است.

در بخشی از آلبوم "بیداد" از شعر  «یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد/ دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد» استفاده شده و اهالی موسیقی به خوبی به یاد دارند که اجرای این شعر توسط شجریان، در آن دوران با چه برداشت‌ها و زحمت‌های مختلفی از سوی برخی سیاسیون مواجه شد و دست‌اندرکاران این آلبوم را به فشارهایی روبرو کرد.

پرویز مشکاتیان در آلبوم "بیداد" از اشعار حافظ و سعدی بهره برده است؛ این آهنگساز عنوان "بیداد" را از نام یکی از گوشه‌های دستگاه همایون گرفته بود. نیمه ابتدایی این آلبوم نیز در همین دستگاه نوشته شده است و در نیمه دوم، موسیقی در دستگاه‌های همایون و شور قرار دارد.

بسیاری از موزیسین‌های شناخته شده ایرانی در این اثر همکاری کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به محمد رضا لطفی، فرخ مظهری، زیدالله طلوعی، جمشید عندلیبی، اردشیر کامکار، ارسلان کامکار، ناصر فرهنگفر و غلامحسین بیگچه خانی، پرویز مشکاتیان و محمدرضا شجریان اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز