خبرگزاری کار ایران

سیدرضا صالحی‌امیری:

مختوم‌قلی فراغی منادی وحدت، اخلاق، انسانیت و نجابت است

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۶۸۸

وزیر ارشاد با تجلیل از جایگاه والای مختوم‌قلی فراغی شاعر شهیر ترکمن گفت: گفتمان این شاعر، گفتمان وحدت، اخلاق، انسانیت و نجابت است و قوم ترکمن از این گفتمان نشات و تاثیر گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی‌امیری امروز جمعه در آیین بزرگداشت دویست و هشتاد و چهارمین سالگرد تولد مختوم‌قلی فراغی در محل آرامگاه وی در آق توقای در شرق استان‌گلستان افزود: امروز گفتمان مختوم‌قلی فراغی نه تنها متعلق به ترکمن‌ها، بلکه متعلق به همه ملت ایران و نیز جهان اسلام است.

وی افزود: امروز در آرامگاه این شاعر جمع شدیم که از گفتمان این شاعر تجلیل کنیم زیرا وحدت و اتحاد، رمز توسعه و پیشرفت و رسیدن به قله های افتخار است.

صالحی‌امیری با بیان اینکه من امروز حامل پیام سلام رییس‌جمهوری به قوم ترکمن هستم، خاطرنشان کرد: وحدت امروز بین همه اقوام و مذاهب به برکت انقلاب اسلامی و رهبری و خون شهیدان است. آرامگاه مختوم‌قلی فراغی باید به یک قطب فرهنگی تبدیل شود تا گفتمان آن‌که وحدت، اخلاق، انسانیت و شجاعت است به همه نقاط ایران و جهان صادر شود. لازمه امروز گفتمان فرهنگی مختوم‌قلی محدود نکردن او در شعر و شاعری است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به حفظ منزلت اقوام و مذاهب اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت از ظرفیت اقوام استفاده کرده و در استان گلستان از چندین فرماندار ترکمن بهره برده و فعالیت آنها موفقیت آمیز بوده است.

وزیر ارشاد با اشاره به مدیریت شهیده مرجان نازقلیچی از شهدای فاجعه منا و فرماندار بندر ترکمن گفت: این بانوی ترکمن، نماد یک زن ایرانی-اسلامی بود که در حوزه فعالیت خود خوب درخشید و ما معتقدیم دیگر زنان ترکمن نیز می توانند نازقلیچی دیگری باشند. دولت به همه اقوام و مذاهب احترام می‌گذارد؛ حق برابر برای آنان قائل است و در توزیع امکانات برای توسعه نیز قائل به عدالت است.

وی با تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف، خودکفایی و صادرات گندم، بیمه سلامت برای ۱۰ میلیون ایرانی که توان تامین هزینه‌های درمان خود را نداشتند و افزایش سه تا پنج برابری مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را از جمله این اقدامات برشمرد.

وزیر ارشاد، افزایش برداشت گاز از میادین مشترک در جنوب کشور و برابری آن با کشور همسایه و نیز بهره‌برداری از پالایشگاه تولیدبنزین با چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری که منجر به خودکفایی در تولید بنزین و صادرات آن می شود را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد.

وی گفت: در استان گلستان نیز دولت یازدهم ۵۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه استان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و کشف میادین نفت و گاز در این استان نوید بخش توسعه بیش از پیش آن در آینده نزدیک است. دولت تدبیر و امید، دولت راستگویان است و به  شعارهای خود در انتخابات سال ۹۲  پایبند بوده و به آن وفادار است.

وزیر ارشاد در پایان گفت: این دولت اعتقاد دارد توسعه کشور و ایجاد اشتغال از طریق ایجاد زیرساخت‌هایی همچون جاده، راه‌آهن و بیمارستان و نیز کمک به فعالیت مجدد واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده بودند، امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز