خبرگزاری کار ایران

مطالبات مدیرعاملان خانه‌های تئاتر، موسیقی و سینما مطرح شد؛

تفاهم‌نامه صندوق هنرمندان گره مشکلات بیمه‌ای را می‌گشاید/دنبال کار کارشناسی هستیم نه نمایشی

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۱۹۳

جلسه پرسش و پاسخ مدیرعاملان خانه‌های تئاتر، موسیقی و سینما با مدیرعامل تامین اجتماعی، پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ظهر امروز (دوشنبه 18 خرداد) در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) با اشاره به عضویت خانه تئاتر، موسیقی و سینما در هیات 5 نفره صندوق اعتباری هنر گفت: در قبال مسئولیتی که می‌پذیریم؛ تکلیفی هم داریم و باید تا جایی که امکان داریم پاسخگوی آنچه اتفاق می‌افتد؛ باشیم.

اصغر همت (مدیرعامل خانه تئاتر) نیز با بیان اینکه «همینکه آنچه را دوره‌های قبل عمل نمی‌کردند شما عمل می‌کنید جای تشکر دارد» ادامه داد: چند سوال از مدیرعامل تامین اجتماعی دارم؛ ابتدا اینکه به خاطر بدهی 15 میلیاردی صندوق هنر سه سال است که سرانه درمان قطع شده و امیدوارم این تفاهم‌نامه گشایشی باشد که با تامین مالی، بتوانیم پاسخگوی اعضا باشیم و سرانه درمان را حل کنیم.

همت همچنین با اشاره به 20 درصد فرانشیز (سهم بیمه) گفت: با این وضعیت اکنون به نفع ماست که خویش‌فرما باشیم. علاوه بر این مشکل هنرمندان 50 ساله را داریم که بیمه آنها را قبول نمی‌کند. درحالیکه این هنرمندان تعداد زیادی نیستند اما تازه به فکر بیمه افتاده‌اند و ضرورت دارد حمایت شوند.

او یادآور شد: شرم‌آور است که ما وقتی بازنشسته می‌شویم باید حداقلی را دریافت کنیم که حتی حداقل حقوق هم نیست. این موضوع برخورنده است و باید راهی برای حل آن پیدا شود. از سوی دیگر قرار است هنر را به عنوان یک شغل بپذیرند. امیدوارم مجلس بعد از 96 سال این کار را انجام دهد.

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی نیز گفت: در اواسط دولت دهم دچار چالشی شدیم و به دلیل حجم بدهی‌ها صندوق بیمه هنرمندان متوقف شد. اما خوشبختانه امروز این مساله حل شده چراکه جزو مطالبات اهل هنر بود.

نوربخش ادامه داد: خانه موسیقی 15 هزار عضو دارد و بسیاری از موسیقی‌دانان نواحی مختلف کشور در تنگناهای جدی معیشتی قرار دارند و نیاز به حمایت دارند. این توقف صندوف نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود اما خوشبختانه این گره گشوده شد.

سیدتقی نوربخش مدیرعامل تامین اجتماعی نیز در پاسخ به موارد مطرح شده در این جلسه گفت: 30 سال پیش سن ورود به مشاغل آزاد به صورت قانونی وضع شده و شرط سنی در آن لحاظ شده است. ولی می‌توان راه‌حل‌هایی برای هنرمندان 50 ساله جستجو کرد که به محاسبات بیمه‌ای برمی‌گردد. ما سازمان دولتی نیستیم، عمومی هستیم و باید منطق بیمه‌ای در قول‌هایی که می‌دهیم حاکم باشد. امیدوارم با راه‌حل‌هایی که ارائه می‌شود به راهکاری پایدار برای عضویت هنرمندان 50 ساله به بالا در صندوق بیمه هنرمندان برسیم.

نوربخش همچنین با اشاره به اینکه دغدغه پرداخت معوقات حل شده و مبلغ واریز شده است، گفت: در این دوره به دنبال کار کارشناسی شده هستیم نه کاری با عجله و نمایشی. همه این اقدامات با شروع کار آقای صالحی امیری در وزارت فرهنگ به صورت خوب و ماندگار انجام شده است.

مدیرعامل تامین اجتماعی همچنین با اشاره به مساله سقف و کف دستمزد گفت: سقف دستمزد مساله‌ای فنی است و براساس پرداخت تغییر می‌کند؛ نمی‌شود کسی حداقل بپردازد و حداکثر بگیرد.اما به دنبال تبیین راه‌حل‌هایی هستیم تا اگر به نتیجه برسیم اقدامی در این زمینه شکل بگیرد.

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ظهر امروز (دوشنبه 18 خرداد) در تالار وحدت منعقد شد. مراسمی که در آن علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل تامین اجتماعی، میرزایی نماینده مجلس، محسن سرخو (عضو شورای شهر)، مدیرعاملان خانه‌های تئاتر، سینما، موسیقی و جمعی از هنرمندان همچون فاطمه معتمدآریا، سهراب سلیمی و شکرخدا گودرزی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز