خبرگزاری کار ایران

سماع قلم، نمایشگاهی برای ثلث‌نویسی در ابعاد بزرگ

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۲۳۲

گالری فردا در نمایشگاهی به نام "سماع قلم" مجموعه خط‌های عبدالله قهرمان را به نمایش درخواهد آورد.

به گزارش ایلنا؛ گالری فردا در نمایشگاهی که جمعه، پانزدهم اردیبهشت افتتاح خواهد شد، آثار عبدالله قهرمان را به نمایش درخواهد آورد. این نمایشگاه آثار خط در گرایش‌ ثلث با ابعاد بزرگ می‌باشد.

این آثار همگی در ابعاد بزرگ به رشته تحریر درآمده و در این نمایشگاه حدود 30  اثر از این هنرمند روی دیوار خواهد رفت. این آثار بر روی کاغدهای نفیس آهارمهره ترکیه‌ای نوشته شده است.

قهرمان که سابقه برگزاری نمایشگاه‌های زیادی در این حوزه را در کشورهایی مثل ترکیه، آذربایجان و امارت متحده عربی، عراق و گرجستان را داشته است، برای اولین بار آثار خود را با این ابعاد در گالری فردا به نمایش می‌آورد. وی در این نمایشگاه ضمن کار بر روی آیات قرآنی، توجه ویژه‌ای نیز به مولانا داشته و حتی نام نمایشگاه خود را از مصرع "چه سماع‌هاست در جان چه قرابه‌های ریزان" الهام گرفته است. یکی از آثار وی در این نمایشگاه، اثری است که قهرمان با آن موفق به کسب مدال طلای فستیوال شارجه شده است.

در سابقه هنری عبدالله قهرمان فوق ممتازی (ثلث) انجمن خوشنویسان ایران، مهندسی معماری دانشگاه آزاد، عضویت در انجمن خوشنویسان ایران شعبه بجنورد، عضویت در شورای هنرهای تجسمی وخوشنویسی استان، فارغ‌التحصیل ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران، عضویت در موسسه توسعه  هنرهای تجسمی ایران، مدرس دانشگاه دارالفنون و شاگردی اساتید به نامی چون مرحوم مصطفی مهدیزاده، ابراهیم العبودی و استاد جواد خوران ترکیه آمده است.

این نمایشگاه از 15 تا 21 اردیبهشت ماه در گالری فردا برپا شده است. علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 16 تا 20 اردیبهشت به گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی6، پلاک 2، واحد 2 مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 86072602 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز