خبرگزاری کار ایران

از وفور «مدح‌ها» هیتلر شد/پرفروش‌ترین زندگینامه‌ هیتلر ترجمه شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۰۶۴

ایان کرشاو در دو جلد «دوران سرمستی» و «دوران ویرانگری» زندگی هیتلر را به زیبایی به تصویر کشیده و برای این کار پژوهش بسیار گسترده ای را انجام داده، اسناد و مدارکی را کاویده که تاکنون هیچ پژوهشگری بدان‌ها نپرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ایان کرشاو» در پرفروش‌ترین زندگینامه‌ای که از هیتلر به رشته تحریر درآورده است؛ پیشوا را در اوج قدرت خود به خوانندگان معرفی می‌کند.

میلیون‌ها نفر از مردم آلمان از اینکه هیتلر توانسته بود کشور را به شایستگی از بحران اقتصادی به سلامت بیرون ببرد از او بُت ساختند. حزب نازی، نخبگان نظامی و صنعتی، کارتل‌های اقتصادی و مدیران عالیرتبه در مسابقه‌ای شرکت داشتند که باید در «راستای منویات پیشوا» با هم رقابت می‌کردند. هیتلر نیز در این دوران اندیشه اهریمنی خود را قوام بخشید تا قاره اروپا را زیر استیلا و یوغ رایش سوم در آورده و همزمان یهودیان را نابود کند.

هیتلر و ارتش رژیم نازی سه سالِ تمام  قاره اروپا را در شعله‌های جنگی خانمان‌سوز به آتش کشیدند و در کشورهای اروپایی حمام خون به راه اندختند. سربازان ارتش نازی به همراه واحدهای نظامی و خون‌خوار سازمان اِس.اِس هزاران نفر از مردم و نظامیان کشورهای شکست خوردۀ در جنگ را قصابی کردند و از دم تیغ گذراندند. «ایان کرشاو» در این دو جلد نشان می‌دهد که چگونه با برتری یافتن متفقین در جنگ، هیتلر به تدریج از یک «نابغه نظامی شکست‌ناپذیر» به «قماربازی تمام عیار» تبدیل شد که «بباخت هر چه بودش»؛ و نایودی و ویرانی را به کشورش تقدیم کرد طوریکه ناچار شد در اعماق ویرانی‌های برلین و در پناهگاهی زیر خروارها آوارِ به‌جامانده از پایتخت رایش به زندگی خود خاتمه دهد.

ایان کرشاو در دو جلد «دوران سرمستی» و «دوران ویرانگری» زندگی هیتلر را به زیبایی به تصویر کشیده و برای این کار پژوهش بسیار گسترده ای را انجام داده، اسناد و مدارکی را کاویده که تاکنون هیچ پژوهشگری بدان‌ها نپرداخته است. این کتاب به یقین موثق‌ترین زندگی نامه هیتلردر دوران ماست.

این کتاب را نشر ثالث با ترجمه محسن عسگری جهقی منتشر و برای عرضه در نمایشگاه کتاب به قیمت 180 هزار تومان آماده کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز