خبرگزاری کار ایران

با آهنگسازى کامیار فانیان و خوانندگى مهدى امامى برگزار می‌شود؛

اجرای گروه «کُهن» در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۷۷۶

گروه موسیقی "کُهن" به سرپرستی و آهنگساز کامیار فانیان و خوانندگی مهدی امامی، کنسرتی را ١٥ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، گروه موسیقى ایرانى "کهن" جمعه این هفته از ساعت ۲۰:۳۰ در موزه هنرهاى معاصر اصفهان روى صحنه می‌رود.

در این کنسرت آثاری به آهنگسازی کامیار فانیان در آواز «افشارى» و دستگاه «ماهور» برای مخاطبان اصفهانی اجرا می‌شود.

فانیان که از محققان و پژوهشگران موسیقى نواحى ایران است، درباره‌ اجرای پیش رو گفت: پیگیرى مداوم من طى سال‌ها برای یادگیرى موسیقى مناطق مختلف ایران شامل حرکت در موسیقى کردى، خراسانى، ترکمنى، آذرى و بختیارى بوده است. در این راه همچنین آموختنِ سازهاى دوتار شمال و شرق خراسان، تنبور منطقه گوران و همچنین دو تار ترکمن به قدرى من را تحت تاثیر قرار داده که بى آنکه بدانم، در تولید آثار موسیقایى‌ام تفاوت‌هایى نسبت به آنچه در موسیقى ایرانى شنیده می‌شد، احساس مى‌کردم.

این آهنگساز همچنین عنوان کرد: تشکیل گروه کهن و اجراى موسیقىِ این گروه حاصل چنین تجارب موسیقایی است. اجراى آثار اینچنینى مى‌تواند حرکتى متفاوت در موسیقى ایرانى ایجاد کند که با المانهاى موسیقى نواحى ایران زمین چه از باب ریتم و ادوار و چه از باب حرکات ملودیک، فرم‌هاى مهمى از موسیقی ایرانی را بازتولید کند.

وی افزود: این نغمه‌ها در طى سال‌های دور در موسیقى ایرانى به دست فراموشى سپرده شده‌اند. حال این که، اجرای برنامه‌های مختلف از سوی گروه «کُهن»، کوششی است در این مسیر تا شاید بتوان برخی از این نغمه‌ها را بازسازی و شاید راه‌هایی نوین در عرصه موسیقی ایرانی ایجاد کرد.

جاوید ابراهیم پور (نی‌نواز ) و سجاد منصورى (تنبک نواز) گروه هستند و قرار است در اجرای پیش رو گروه را همراهی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز