خبرگزاری کار ایران

رونمایی از کتاب «روحانی رئیس‌جمهور من است چون...» با 1 میلیون نویسنده

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۵۲۹

اولین نشست تخصصی ناشران و نویسندگان حامی دولت بعد از ظهر روز شنبه، 9 اردیبهشت در کانون فرهنگی اجتماعی حزب توسعه و اعتدال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شاه‌حسینی (مشاور کمیته ناشران و نویسندگان کانون فرهنگی و اجتماعی حزب اعتدال و توسعه) گفت: هرکسی از من بپرسد دولت یازدهم چه کرده؟ می‌گویم خیلی کارها؛ حداقل نگذاشته وضعیت فرهنگ و کتاب به آن سمت و سویی برود که داشت می‌رفت.

شاه‌حسینی با اشاره به فعالیت سلسله جلسات نشست تخصصی ناشران و نویسندگان حامی دولت، گفت: روندی که با دولت ایجاد شد امید را در دل ما به وجود آورد و فکر را به جریان انداخت و جوهر یخ زده قلم‌ها را جاری کرد. باید به آن انرژی و امید دهیم تا به سمتی حرکت کند که تعادل و اعتدال ایجاد شود.

او خاطرنشان کرد: در حوزه ادبیات و نشر و کتاب، کسی دیگر از اینکه بخواهد چیزی بنویسد واهمه ندارد. چون رهایی فکر ایجاد شده و این باور به وجود آمده که «آخیش! کسی جلوی فکر من را نمی‌گیرد» و همین به نظر من کافی است.

شاه‌حسینی دومین جلسه از نشست تخصصی ناشران و نویسندگان حامی دولت را با ممیزهایی دانست که در وزارت ارشاد کتاب‌ها را بررسی‌می‌کنند و گفت: حتما این نشست را برگزار می‌کنیم تا آنها به ما بگویند چند درصد از کتاب‌ها در این چهار سال دولت آقای روحانی رد شده و چقدر پیش از آن. می‌خواهیم بدانیم در چهار سال پذیرش ایده‌های متفاوت چقدر رشد داشته است.

او کتاب‌ نوشتن را بلندگویی دانست که می‌تواند سال‌ها ماندگار باشد و گفت: افتخار تفکر اصلاح‌طلبی یک قرن بعد خواهد بود که اعلام کنند صد سال پیش مردم این آزادی را داشتند که اینگونه بنویسند. ما تاریخ را ورق می‌زنیم و باید اجازه دهیم دیگران همانگونه که حرف می‌زنند بتوانند بنویسند. اگر آزادی قلم باشد مردم مراقب‌تر هستند.

شاه‌حسینی با طرح این پرسش که ایران ما با این قدمت کجای فرهنگ و اقتصاد دنیا ایستاده، گفت: وقتی دانشمندی به ایران می‌آید و می‌گوید: تصورش از ایران مردمی بدون فرهنگ بوده و حالا این تصور عوض شده نباید خوشحال باشیم. این وحشتناک است چون به این معناست که من نوعی نتوانسته‌ام تصویر واقعی کشورم را به دنیا نشان دهم.

این کارآفرین با اشاره به بحث گردشگری که شب گذشته هم در اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شد، گفت: یک روز وزیر توریسم ایتالیا اعلام کرد که اگر تنها صنعت گردشگری ایران را به من بدهند دیگر این کشور باید چاه‌های نفتش را ببندد چرا ما نمی‌توانیم از چنین موهبتی استفاده کنیم چون نتوانسته‌ایم فرهنگ‌مان را به دنیا معرفی کنیم چون جوان خلاق نویسنده ما می‌ترسد بنویسد کاری که در دولت یازدهم اتفاق افتاد این بود که این تریس از نویسنده‌های ما گرفته شد.

شاه‌حسینی ادامه داد: دولتی که شبکه‌های اجتماعی را رها می‌کند و می‌گوید علیه من بنویسید شهامت گفت‌وگو، تفکر و نگرش آزاد را هم د ارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مردم ایران کتابخوان نیستند به ذکر مثالی پرداخت و گفت: روزی کنار یک اثر تاریخی دنبال غذا می‌گشتیم به رستوران سنتی رفتیم که فقط دیزی سرو می‌کرد و می‌گفت درآمد ما آنقدر کم است که حتی پول اجاره را هم نمی‌توانم دربیاورم. مردمی که برای دیدن آن اثر تاریخی آمده بودند زیاد بودند و غذا هم می‌خوردند اما دیزی خور نبودند معتقدم مردم ایران با دنیا فرقی ندارد آنها هم کتابخوان هستند اما آنچه را که عرصه می‌شود دوست ندارند چیزی را می‌خواهند بخوانند که دنبالش هستند. ما باید زیرکی به خرج دهیم و دین و فرهنگ و باورهایمن را در قالب علاقه مردم به آنها ارائه کنیم.

او ادامه داد: کسی که کتاب دلخواهش را نمی‌گذاریم نوشته شود آن کتاب را دانلود می‌کنند در واقع ما خواننده داریم اما چون تغذیه‌اش نمی‌کنیم غذایش را از جای دیگری پیدا می‌کند.

شاه‌آبادی همچنین با اشاره به مساله صندوق هنرمندان گفت: برای صندوق هنرمندان تمهیداتی دیده شده و براساس آن پیش رفتند اما به بن بست رسیدند و صورت مساله را پاک کردند هنوز هم این صندوق درگیر مسائل قبلی است و حتی آنجا هم آدم‌هایی وارد شدند که نویسنده نبودند نویسنده‌ها حتی بعد از مرگ هم مشکل دارند که آیا مجوز دفن آنها در قطعه هنرمندان صادر می‌شود.

شاه‌حسینی یادآور شد: نباید همیشه منتظر قهرمان باشیم بلکه باید قانونمند باشیم نه شخص محور. این ترن باید در این ریل حرکت کند اما اشکال این جاست که ریل‌گذاری نداریم چون بعضی‌ها نمی‌خواهند ریل‌گذاری شود. این راه مردم‌سالاری است راه این است که دولتمردان هم مردم هستند و مردم هم دولتمرد چه اینکه حتی گاهی از نظر تخصصی مردم ممکن است بیشتر از دولتمردانشان موضوعی را بدانند و درک کنند.

سمیرا فعلی (مسئول کانون فرهنگی اجتماعی حزب اعتدال توسعه) نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که با حضور ناشران و نویسندگان برای ایجاد ارزش افزوده فرهنگی و اجتماعی دراین کانون انجام شده است، گفت: قبلا این شیوه در احزاب وجود داشت که افراد در آستانه انتخابات جذب حزب می‌شدند و بهره‌وری و شایسته‌سالاری در این میان وجود نداشت اما حزب اعتدال و توسعه از سال 94 به‌سوی تمرکز در این زمینه رفت و افراد را براساس تخصص و تجاربشان جذب حزب کرد.

فعلی تشکیل کانون‌ها را در این حزب گامی اساسی خواند و گفت:‌ ما به این نتیجه رسیدیم که پایداری افراد در حزب و تضمین بقایشان این است که به‌صورت تخصصی کار کنند در نتیجه نخبنگان و فرهیختگان دانشگاهی را جذب کرده و این افراد در زمینه تخصص خودشان به ما کمک کردند. کانون فرهنگی و اجتماعی با همین رویکرد 6 کارگروه تخصصی را ایجاد کرد و در رأس هر یک از آنها افرادی متخصص را منصوب کرد.

او کارگروه تخصصی ناشران را یکی از این شش کارگروه خواند و گفت: مهمترین کار این کارگروه برگزاری سلسله نشست‌های ناشران و نویسندگان حامیان حسن روحانی است.

رضا یادگاری (مسئول کمیته ناشران و نویسندگان کانون اجتماعی و فرهنگی حزب اعتدال و توسعه) نیز در این نشست از تدوین کتابی یک جلدی به اسم «روحانی رئیس جمهور من است چون ...... » خبر داد و گفت: در شرح این کتاب آمده است شما هم می‌توانید برای حسن روحانی بنویسید این کتاب با میلیون‌ها نویسنده به زودی با رایزنی‌هایی که شده در کتاب رکوردهای گینس ثبت خواهد شد.

یادگاری ادامه داد: هر شهروند طرفدار حسن روحانی در هر جایی می‌تواند از یک حرف تا یک صفحه بنویسد که چرا روحانی رئیس جمهور اوست و این مطلب را از طریق ایمیل، تلگرام یا پیامک برای حزب بفرستد تا همه جمع‌آوری شده و با نام خود فرد در قالب این کتاب منتشر شود کتابی که در زمان تالیف دور دوم ریاست جمهوری حسن روحانی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز