خبرگزاری کار ایران

آغاز کار انجمن‌های خانه تئاتر در جشن

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۳۹۵

دومین روز برگزاری مراسم جشن خانه تئاتراز ساعت 16 الی 20 جمعه 8 اردیبهشت ماه در فضای باز خانه هنر مندان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در کنار برنامه‌هایی که در محوطه بیرونی خانه تئاتر برگذار می‌شود، انجمن‌های مختلف خانه تئاتر نیز براساس برنامه از قبل اعلام شده مراسم خود را در سالن‌های داخلی خانه هنرمندان برپا کردند. اولین برنامه تخصصی چهاردهمین جشن خانه تئاتر را انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سالن استاد شهناز برگزار کرد. این نهاد صنفی برای اولین بار با دبیری ابراهیم حقیقی در برپایی جشن خانه تئاتر همیاری می‌کند. در مراسمی که به بهانه افتتاح گالری‌های مختلفی که انجمن صنفی طراحان گرافیک در خانه هنرمندان و سایر فضاهای مرتبط با این جشن برپا شده بود سخنرانی‌های مختلفی صورت گرفت.

این برنامه توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به مناسبت روزِ دیزاین در سالن استاد جلیل شهناز برگزار شد. در آیین افتتاح این برنامه از مصطفی اسداللهی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی گرافیک برای سخنرانی دعوت شد و ایشان درباره به خطر افتادن طبیعت و مسئولیت‌های زیست محیطی انسان ابراز نگرانی کردند و در ادامه توسعه کشور را در خدمت زندگی سالم دانست و از طراحی پوسترهای نمایشگاه با موضوعاتی چون انسان، سودمندی و زمین خبر داد. هدف این انجمن آشنا شدن قشرهای متفاوتی از مردم با این آثار است و در همین راستا، این آثار به جز نمایشگاه خانه‌ی هنرمندان ایران در زیرگذر میدان ولیعصر نیز به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

گفتنی است نمایشگاه آثار هنرمندان گرافیک تا 16 اردیبهشت ماه در گالری زمستان خانه هنرمندان بر پا خواهد بود.

دومین روز از برگزاری مراسم جشن خانه تئاتر که مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی تئاتر ایران به همت خانه تئاتر برپا شده است از ساعت 16 روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه در فضای باز خانه هنر مندان روز با استقبال بسیار بیشترمردم نسبت به روز گذشته برنامه‌های خود را آغاز کرد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه هایی از پوسترهای تئاتر کم‌یاب دوره‌های مختلف تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

هم زمان با این مراسم انجمن کارگردانان خانه تئاتر در سالن استاد امیرخانی نشستی تحت عنوان نشست دراماتورژی توسط علی پورعیسی متخصص دراماتورژی و فارغ التحصیل MFA دراماتورژی و نقد دراماتیک از دانشگاه ییل امریکا و عضو پیوسته کانون کارگردانان و نمایشنامه نویسان خانه تئاتر برگزار شد

 در این نشست به ضرورت و معرفی و کاربردهای مشاغل دراماتورژی مانند دراماتورژ، مدیران موسسات پرورش نمایشنامه جدید و مدیران ادبی و... در بدنه اصلی تئاتر ایران پرداخته ‌شد و بر روی تخصص گرایی حرفه ایتاکید گردید. او با حضور اساتید، هنرمندان و دانشجویان، به چالش‌هایی در حیطه‎های شغلی دراماتورژ، وظایف دراماتورژ و... در بافت کارهای گوناگون پرداخت.

از ساعت 19 در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان انجمن حرکت خانه تئاتر مراسم خود را جهت معرفی برگزیده‌های خود آغاز کرد. در این مراسم از اصغر همت مدیر عامل خانه تئاتر دعوت شد تا به صحبت درباره این انجمن بپردازد.

او در طی سخنان خود متذکر شد: اگر تمام انجمن های خانه تئاتر همبستگی و پیوند خودشان را بیشتر کنند به اعتلای هر چه بیشتر این هنر در سرزمین ما کمک شایانی می‌کند. وی همچنین گفت: انجمن حرکت در طی فعالیت خود بخصوص در سال‌های اخیر توانسته بسیار موثر در  شناخت هر چه بهتر حرکت موزون عمل کند.

در ادامه این مراسم از حمید ستوده به عنوان پیشکسوت این رشته هنری تقدیر به عمل آمد و همینطور از حسین پارسائی به عنوان کارگردان منتخب انجمن حرکت مورد تقدیر قرار گرفت. مدالیوم این انجمن نیز به محسن گودرزی ترابی اهدا شد.

گفتنی است داوران این انجمن که در طول سال نمایش های مربوطه را داوری کرده اند عبارتند از  اصغر فریدی ماسوله ، امیر دژاکام و محسن گودرزی.

اجرای نمایش کودک و نوجوان عمو قصه در تالار انتظامی خانه هنرمندان پایان بخش مراسم در دومین روز برگزاری جشن خانه تئاتر در خانه هنرمندان بود.

تئاتر خیابانی در زیرگذر

زیرگذر تازه افتتاح شده میدان ولیعصر در روز دوم اجرای نمایش های خیابانی در جشن خانه تئاتر میزبان نمایش جشن جدایی به کارگردانی مسعود ابراهیمی بود. گزارش خبرنگار روابط عمومی جشن خانه تئاتر حاکی از آن است که استقبال از نمایش هایی که در این محل برپا میشود نسبت به روز گذشته بسیار بیشتر شده است.

استقبال بیشتر در جمعه تئاتر شهر

جشن خانه تئاتر در 8 اردی بهشت ماه، در حالی پیگیری شد که محوطه تئاتر شهر برای اجرا این مراسم کاملا آماده شده بود.

نمایش "وداع با اسلحه" به کارگردانی شاهین رمضان‌پور که بازیگر این نمایش نیز هست، نمایش خود را اجرا کرد.

بعد از اتمام این نمایش، نمایشی به نام "دقیقه نود" به کارگردانی فاطمه رادمنش اجرای خود را بدون اطلاع در محوطه آغاز کرد و برای جمع شدن مخاطبین به صحبت با عموم پرداخت و نمایشی درباره مبارزه با سرقت اجرا کرد که برای اینکار هم از پیشنهادهای مخاطبین استفاده کرد و طبق گفته خود بازیگر، پایه اصلی این نمایش شرکت مخاطبین در اجرا بود.

پردیس پذیرای تماشاگران

در دومین روز برگزاری جشن خانه تئاتر پردیس تئاتر تهران نیز پذیرای تماشاگرانی بود که برای دیدن برنامه های این جشن در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران گرد هم آمده بودند.

برنامه های پردیس تئاتر تهران بر اساس کنداکتور از قبل پیش بینی شده ادامه پیدا مرد و در آن های متنوعی مانند اجرای نمایش سیاه بازی و رقص محلی و حضور عروسک های غول پیکر و نمایش عروسکی در اعماق کاری از زهرا مریدی مراسم جشن خانه تئاتر را در پردیس تئاتر تهران را به پایان برد.

چهاردهمین جشن خانه تئاتر از 7 تا 16 اردی بهشت ماه به همت خانه تئاتر در خانه هنرمندان، تئاتر شهر، پردیس تئاتر تهران و زیرگذر مترو میدان ولیعصر برپا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز