خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۱ و ۱۲ فصلنامه نمایشنامه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۳۸۰

شماره ۱۱ و ۱۲ فصلنامه نمایشنامه در یک جلد و ۴۲۸ صفحه قطع وزیری به سردبیری بهزاد صدیقی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در این جلد از فصلنامه نمایشنامه همچون شماره‌های پیشین خود در بخش‌های یکی دو سخن، کارنامه کانون، دیدگاه، پرسش، وب‌گاهان، نمایشنامه و پیشنهاد منتشر شده است.

 در این دو شماره فصلنامه نمایشنامه آثار و گفتاری از فرهاد ناظرزاده کرمانی، محمد چرمشیر، حمیدرضا نعیمی، رضا گوران، بهزاد صدیقی،  منیژه فریدی، ایرج راد، داوود رشیدی، حسام رستمیان، سلما رفیعی، بهرام جلالی‌پور، محمد رضایی راد، رامین فناییان، فرنوش تهرانی، علی‌محمد رحیمی، محمدرضا قلی‌پور، سلمان سلامتی، علی منصوری، سمیرا پارسا، جمشید خانیان، نسیم احمدپور، قطب الدین صادقی، علیرضا نراقی، منصور خلج، مهدی میرباقری، حسین مهکام، فهیمه سیاحیان، روزبه حسینی، آراز بارسقیان، سجاد یاری، شکوفه آروین، جواد اشکذری، سعیدرضا خوش‌شانس و تورنتون نیون وایلدر منتشر شده است.

در بخش کارنامه این فصلنامه گزارش و بیانیه‌های داوران بخش ترجمه و تألیف هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، گزارش نمایشنامه‌نویسی و حقوق صنفی، گزارش نمایشنامه‌نویسی و توسعه، گزارش سفر نمایشنامه نویسان جوان ایران به کارگاه رویال کورت لندن( استانبول ترکیه)، گزارشی از بیست و هشتمین نشست شنبه دوم شنبه چهارم منتشر شده است.

در بخش دیدگاه مقاله بررسی نشانه‌شناختی نمادها و تقابل‌های دوگانه موجود در نمایشنامه از پشت شیشه‌ها نوشته‌ اکبر رادی، ساعدی: هنرمندی ناتمام، در بخش پرسش، گفت‌وگوی ریچار اچ. گولداستون با تورنتون نیون وایلدر، در بخش وب‌گاهان، معرفی وب‌گاه محمود ناظری و وب‌گاه بنیاد ادوارد آلبی، در بخش نمایشنامه، نمایشنامه‌هایی از علی محمد رحیمی، سلمان سلامتی، محمدرضا قلی‌پور، در بخش پیشنهاد دو نمایشنامه به نام کاملن گیاهی نوشته علی منصوری به پیشنهاد محمد چرمشیر و او نوشته سمیرا پارسا به پیشنهاد نغمه ثمینی به زیور طبع آراسته شده است.

در شماره ۱۱ و ۱۲ فصلنامه نمایشنامه، پرونده‌ای مفصل درباره اقتباس با مقالات و یادداشت‌هایی از جکشید خانیان، قطب‌الدین صدقی، نسیم اجمدپور، منصور خلج ، علی‌رضا نراقی، فهیمه سیاحیان و میزگردی با حضور محمد چرمشیر، بهزاد صدیقی، حمیدرضا نعیمی و رضا گوران و نمایشنامه‌ای اقتباسی از رضا گوران، بهزاد صدیقی، مهدی میرباقری، حسن مهکام، فهیمه سیاحیان و روزبه حسینی منتشر شده است . در بخش آخر این فصلنامه نیز نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به نامهای چرخه نوشته سجاد یاری، خیای زود خیلی دیرنوشته شکوفه آروین، رورهای اشتباه نوشته جواد اشکذری و یلدای سیما و رویا نوشته سعیدرضا خوش‌شانس انتشار یافته است.

شماره ۱۱ و ۱۲ فصلنامه نمایشنامه نشریه تخصصی کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر ایران پس از گذشت دو سال و نیم از صفحه‌آرایی آن سرانجام با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی و همراهی رضا احمدی در دسترس عموم علاقه‌مندان ادبیات نمایشی قرار گرفت و منتشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز