خبرگزاری کار ایران

ناصر هاشمی:

برادرم خسرو سناریو غافلگیرکننده‌ای داشت

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۰۳۵

فیلم سینمایی "برادرم خسرو"به کارگردانی احسان بیگلری روز گذشته 7 اردیبهشت ماه در دانشکده علوم رفتاری و سلامت نقد و بررسی شد.

 به گزارش ایلنا، ناصر هاشمی از بازیگران اصلی این فیلم نیز در مورد چگونگی حضورش گفت: برای بازی در این فیلم با علاقه حاضر شدم. برای من این سناریو غافلگیرکننده بود. طی سالهای اخیر فیلمنامه‌هایی برای بازی پیشنهاد می‌شود که بسیاری از انها مایوس کننده است اما «برادرم خسرو» قصه بسیار جذابی را روایت می‌کند و آدم‌ها دراین قصه ابعادی دارند که بسیار غافلگیرکننده و جذاب است.

ناصر هاشمی درپاسخ به پرسش یکی از حاضران در جلسه مبنی براینکه به چه دلیل شخصیت ناصر در فیلم تا این حد خشک و متعصب است و آیا در پرداخت این شخصیت به این شکل عمدی در کار بوده است یا خیر گفت؟ ناصر در این فیلم چارچوب‌های خاص خودش را دارد، شخصین ناصر و خسرو در فیلم با هم متضاد است و اساسا اگر این تضاد وجود نداشت، فیلمی هم ساخته نمی‌شد و این تضادها است که باعث حرکت فیلم می‌شود.

احسان بیگلری  کارگردان فیلم نیزافزود: من و پریسا هاشمپور به عنوان نویسندگان فیلمنامه در این فیلم سعی کردیم تصویر کلیشه‌ای از بیمارانی که مشکلات روحی و روانی دارند را از بین ببریم و تصویر متفاوتی در ذهن مخاطب ایجاد کنیم.

ارسیا نقوا (منتقد) با اشاره به ساختار این فیلم سینمایی گفت: من این فیلم را اتفاق مهمی می‌بینم. ساخت فیلم «برادرم خسرو» با به تصویر کشیدن وجه درست یک موضوع روانشناختی و ساختار درستی که در کارگردانی رعایت کرده است یکی از فیلم‌های خوب سالهای اخیرسینمای ما است. اجزای فیلمنامه به درستی کنار هم چیده شده است وحس خوبی از دیدن این فیلم دارم.

او ادامه داد: قطعا سینمای ما احساس نیازی به مطرح کردن مسائل روان شناختی دارد و این فیلم به خوبی موضوع مهمی را مطرح کرده است.

حمید رضا توفیقی مشاور روانشناس این فیلم نیز گفت: همکاری در این فیلم برایم جذاب بود. صحبت‌های زیادی درباره فیلمنامه با احسان بیگلری و خانم هاشمپور داشتم و زحمت و زمانی که انها برای فیلمنامه گذاشتند و دغدغه‌ای که برای بیان این موضوع داشتند برایم بسیار قابل احترام بود.تعامل ما در این فیلمنامه برای درنظر گرفتن ابعاد مختلف بیماری باعث شد به یک اتفاق مشخص برسیم و در مورد سکانس به سکانس فیلم فکر شد.

اکران عمومی"برادرم خسرو"نخستین ساخته بلند سینمایی احسان بیگلری از نیمه اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

این فیلم سینمایی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نامزد دریافت سیمرغ بهترین کارگردان شد ک در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان نیز در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد و دیپلم افتخار بخش خلاقیت و استعداد درخشان را کسب کرد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی که به قلم احسان بیگلری و پریسا هاشم پور، آمده است: خسرو که مبتلا به اختلال دو قطبی است باید مدتی را در خانه برادر بزرگتر خود سپری کند.

سعید ملکان تهیه‌کنندگی «برادرم خسرو» را برعهده دارد و شهاب حسینی، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی و بیتا فرهی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز