خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تصویب مصوبه ساماندهی و صیانت از فضای مجازی/صندلی ریاست‌جمهوری آنقدر ارزش ندارد که اخلاق را زیر پا بگذاریم

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۱۴

وزیر ارشاد گفت: تاکنون از تقریبا ۱۱ هزار کانال بالای ۵ هزار نفر ۸ هزار کانال ثبت نام کردند و به تدریج بقیه در حال ثبت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رییس‌جمهور و سران سه قوه تشکیل و مقرر شد ساماندهی و صیانت از فضای مجازی انجام شود. این عمل با دو هدف اصلی در فضای مجازی باید همراه باشد؛ یکی دسترسی آزاد همگان به فضای مجازی و دوم پالایش اموری که با مسائل دینی، اخلاقی و شئونات ما مغایر است. در این خصوص شورای عالی تصویب کرد که کانال‌های بالای ۵۰۰۰ نفر را ثبت کنیم و قبل از آن همه خبرگزاری‌ها و سایت‌ها برای هرگونه فعالیت از وزارت ارشاد مجوز بگیرند. 

او افزود: تاکنون از تقریبا ۱۱ هزار کانال بالای ۵ هزار نفر ۸ هزار کانال ثبت نام کرده‌اند و به تدریج بقیه در حال ثبت هستند. ما معتقد هستیم می‌توانیم از طریق ثبت هرگونه فعالیت در فضای مجازی که مجاز به فعالیت است؛ مشروط به اینکه مغایر با قانون و شئونات نباشد، حمایت کنیم. هدف از این کار این است که هرگونه فعالیت شناسنامه‌دار باشد  و اگر فردی خواست شکایتی کند امکان پیگیری حقوقی باشد، در همه دنیا هم این رویه معمول است.

صالحی‌امیری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه توصیه‌ای به رییس‌جمهور دوازدهم در حوزه کاری خود دارید، گفت: پیشنهاد من به رئیس‌جمهور آتی این است که حوزه فرهنگ با را به عنوان زیرساخت توسعه ملی درنظر بگیرد. فرهنگ، پایه توسعه است و جامعه قبل از هر چیز نیاز به فرهنگ و سبک زندگی دارد.

او افزود: دولت باید صداقت داشته باشد. مردم صداقت را بر همه چیز ترجیح می‌دهند و از وعده‌هایی که واقعا غیرقابل جذب است؛ پرهیز کنند آنقدر این صندلی ارزش ندارد که انسان اخلاق را زیر پای گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز