خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت دبیرکل نهاد به مناسبت درگذشت فیروز زنوزی‌جلالی

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۳۱۲

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیامی درگذشت فیروز زنوزی‌جلالی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، در پی درگذشت فیروز زنوزی‌جلالی نویسنده پیشکسوت کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

متن پیام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شرح زیر است:

إنّا لله و إنّا إلیهِ رَاجعُون

ادبیات متعهد انقلاب اسلامی یکی از اصحاب وفادار خود را از دست داد. زنونی‌جلالی در چند دهه گذشته نویسنده‌ای توانمند و اثرگذار در ادبیات متعهد کشور بود. در این زمینه هم اهل نوشتن و تألیف بود و هم دغدغه تربیت نویسندگان جوان را داشت. در حالیکه سال‌های اخیر بیماری سخت و طاقت فرسایش روزهای سختی را برای او رقم زد، اما همواره دست از مطالعه و نوشتن برنداشت تا الگو و چهره‌ای ماندگار برای فرهنگ و ادبیات متعهد کشور شود و در همین شرایط آخرین اثر خود را به ارادت مولایش نوشت و نام نهاد.

اینجانب به نمایندگی از همه همکاران و کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درگذشت این نویسنده را به جامعه ادبی کشور و بازماندگان آن فقید مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و برای فرزندان و سایر بازماندگان ایشان صبر و اجر و برای روح پاک آن عزیز، غفران و رحمت واسعه الهی را مسئلت دارم.

علیرضا مختارپور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

فیروز زنوزی‌جلالی صبح سه‌شنبه پنجم اردیبهشت پس از تحمل مدت‌ها بیماری در بیمارستان مسیح‌دانشوری دارفانی را وداع گفت.

زنوزی‌جلالی از نویسندگان و منتقدان ادبی مطرح ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که توانست جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه ادبی جلال آل‌احمد را به دست بیاورد. «قاعده بازی» از مطرح‌ترین آثار این نویسنده است که برنده جایزه از دوسالانه قلم زرّین و برگزیده بخش رمانِ «جایزه جلال آل‌احمد» شد. وی علاوه‌بر رمان و مجموعه داستان آثاری پژوهشی در حوزه هنرهای نمایشی نیز از خود به یادگار گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز