خبرگزاری کار ایران

اسناد و روایت سال‌های زندگی هدایت در هند منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۲۳۹

ندیم اختر (پژوهشگر هندی) قصد دارد اسناد و روایت سال‌های زندگی هدایت در هند را منتشر کند.

به گزارش ایلنا، ندیم اختر (نویسنده و پژوهشگرِ هندی) در کتابِ «سیمای هدایت در هند» به تعقیب روزگار ، ماجراها و تاثیرپذیری‌های صادق هدایت در مدتِ اقامت‌اش در کشورِ هند پرداخته است. اختر که دارای دکترای زبانِ فارسی است سال‌ها زمان و تلاش‌اش را برای روشن‌کردنِ قصه‌ی هدایت در هند گذاشته و به نتایج و کشف‌های جالبی هم دست یافته. کتابِ «سیمای هدایت در هند» نتیجه‌ی این تلاش است. کتابی که برای اولین بار در این موضوع نوشته می‌شود.

صادق هدایت در سالِ 1315 برای اولین بار به هندوستان سفر کرد. سفری که علاوه بر آشناترکردنِ او با فرهنگ هند این فرصت را به او داد تا رمانِ مهم‌اش «بوفِ کور» را هم در آن سرزمین منتشر کند. درباره‌ی روزگار و رفتارِ هدایت در هند تقریبا اطلاعات خاصی در دست نبود. در حالی‌که این نقطه‌ی تاریک در زندگی هدایت و نوعِ زندگی‌ای که در آن سرزمین داشته همیشه مورد توجه بود. اختر با توجه به همین امر شروع بع جمع‌آوری مدارک و ردپاهای هدایت در هند کرد و در این جست‌و‌جو جنبه‌هایی از زندگی هدایت را کشف کرد که برای اولین بار ابراز و گفته می‌شود. تعقیبِ هدایت در هند از سوی اختر با با سفر به بمبئی آغاز می‌شود.

کتابِ «سیمای هدایت در هند» با نامِ فرعی بوفِ کور و میعاد هدایت در هند، را نشر چشمه در روزهای نمایشگاه کتاب به بازار می‌فرستد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز