خبرگزاری کار ایران

اعلام جزئیات چهاردهمین جشن خانه تئاتر/مدالیوم جشن‌ها بد خرج شده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۸۵۳

سهراب سلیمی؛ دبیر چهاردهمین جشن خانه تئاتر با اشاره به برگزاری این دوره از جشن از تاریخ 7 تا 16 اردیبهشت ماه گفت: مدالیوم جشن‌های خانه تئاتر تا این لحظه بد خرج شده بود اما از این پس این مدالیوم در هریک از بخش‌ها باید به تصویب هیات مدیره خانه تئاتر برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر پیش از ظهر امروز با حضور اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر، سهراب سلیمی دبیر جشن و مهدی قلعه مدیر اجرایی در محل خانه تئاتر برگزار شد.

سهراب سلیمی با اشاره به جزئیات برگزاری این دوره از جشن گفت: این دوره شاهد جشن کارناوالی خواهیم بود تا مردم بتوانند از آن لذت ببرند. به همین منظور چهاردهمین جشن خانه تئاتر علاوه بر خانه هنرمندان در فضاهای بیرونی مانند زیرگذرهای متروها، پارک‌ها و محوطه تئاترشهر برگزار خواهد شد. فضاهای بیرونی شامل دو قسمت اسکیت و محوطه‌ها خواهد بود. انجمن نمایش‌های خیابانی و میدانی، آئینی، عروسکی، کودک و نوجوان و حرکت در این بخش مشارکت خواهند داشت. همچنین چهار غرفه برای گریم، تدارک دیده شده است.

سلیمی ادامه داد: در حوزه عروسکی هم علاوه بر نمایش عروسک‌های مستقر در غرفه به آموزش و فروش دستاوردهای انجمن عروسکی  نیز پرداخته خواهد شد.

دبیر چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر یادآور شد: برنامه‌های بیرونی خانه هنرمندان از ساعت 16 آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد یافت. برنامه‌های پردیس تئاتر نیز از ساعت 19 الی 20:30 اجرا می‌شود.

سلیمی با اشاره به برنامه‌های فضاهای سالنی گفت: با مشارکت خانه تئاتر و انجمن صنفی گرافیست‌های ایران نمایشگاهی از پوسترهای تئاتر برگزار خواهد شد. این پوسترها جزو اسناد ملی خانه تئاتر و از آثار موزه گرافیک ایران هستند.

او همچنین با اشاره به تعریف بخشی برای پنج کارگردان مطرح تئاتر گفت: در این نمایشگاه‌ها بخشی از پوسترهای نمایش‌های حمید سمندریان، داوود رشیدی، هما روستا، جعفر والی و رکن‌الدین خسروی ارائه خواهد شد.

سلیمی فضاهای سالنی طبقه 2 خانه هنرمندان را شامل برگزاری کنفرانس و برنامه‌های انجمنی آموزشی دانست و گفت: متاسفانه علی‌رغم رایزنی‌های فراوانی که داشتیم در این دوره از مشارکت رادیو برای پوشش برنامه‌های جشن و پخش زنده نمایش‌های رادیویی محروم شدیم.

این هنرمند تئاتر یادآور شد: مدالیوم خانه تئاتر تا این لحظه بد خرج شده است اما از این پس به دست کسی می‌رسد که در تعریف ارزشمند تئاتر قرار بگیرد و پیش از اهدا باید این هنرمندان در هر بخش به تصویب هیات مدیره خانه تئاتر برسد.

سلیمی همچنین با اشاره به جشن‌های میدانی این دوره از جشن خانه تئاتر گفت: محوطه مقابل تئاتر شهر، زیرگذر میدان ولیعصر و پارک‌ها شامل هنرنمایی گروه‌های کودک و نوجوان و نمایش عروسکی خواهند بود. قرار است عروسک‌های کارناوالی بسیار بزرگ و ربات‌های بزرگی در مقابل خانه هنرمندان و پردیس تئاتر نمایش داده شوند تا این دوره از جشن را به معنای واقعی کلمه به یک جشن و کارناوال تبدیل کنیم که مردم از آن لذت ببرند.

مهدی قلعه مدیر اجرایی چهاردهمین جشن خانه تئاتر همچنین برنامه‌های روزهای مختلف این دوره را اعلام کرد که به شرح زیر است:

جمعه: 8 اردیبهشت، انجمن حرکت ساعت 18 تا 20 تالار شهناز خانه هنرمندان و نشست تخصصی کارگردان‌ها، ساعت 17 تا 20 در سالن امیرخانی

شنبه 9 اردیبهشت انجمن بیرونی و ماسک ساعت 18 الی 20 تالار شهناز

دوشنبه 11 اردیبهشت انجمن موسیقی ساعت 16 الی 18 تالار شهناز و نشست انجمن نمایش‌نامه‌نویسان ساعت 17 الی 20 سالن امیرخانی

سه‌شنبه 12 اردیبهشت مسابقه انجمن طراحان صحنه ساعت 10 صبح الی 17 در سالن امیرخانی و مراسم این انجمن از ساعت 18 الی 20 در تالار شهناز

چهارشنبه 13 اردیبهشت انجمن عروسکی ساعت 18 الی 20 در تالار شهناز و نشست تخصصی انجمن کارگردان‌ها از ساعت 17 الی 20 در سالن امیرخانی

پنجشنبه 14 اردیبهشت انجمن نمایش‌های خیابانی از ساعت 16 الی 18 و انجمن کودک و نوجوان از ساعت 18 تا 20 در تالار شهناز.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز