خبرگزاری کار ایران

یک نویسنده مطرح کرد؛

جامعه آنقدرها هم با خواندن کتاب بیگانه و نامانوس نیست

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۷۴۶

اگر برای یک کتاب این اتفاق می‌افتد تمام نویسندگان ما باید خوشحال باشند چون وقتی که خواننده کتاب ایرانی می‌خواند و دوست دارد پیگیر آثار دیگر نویسندگان ایرانی هم می‌شود.

روزبه معین (نویسنده) که رمان «قهوه سرد آقای نویسنده» او به تازگی رونمایی شده و در این مراسم نیز تمام هزار نسخه چاپ اول آن به فروش رفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره استقبال مردم از مراسم رونمایی رمان «قهوه سرد آقای نویسنده» گفت: از شش ماه پیش می‌دانستم که قرار است برای کتاب مراسم رونمایی بگیریم و اتفاقا هم می‌دانستم که نزدیک به 3-2 هزار نفر شرکت می‌کنند. برای همین از ناشر خواسته بودم تا مکان مناسبی را برای برگزاری مراسم رونمایی انتخاب کنیم تا با کمبود فضا مواجه نشویم. این حجم از حضور مردم در مراسم رونمایی واقعا پیش‌تر در کشور ما سابقه نداشته و برای همین نتوانستیم به تعداد لازم کتاب چاپ کرده و برای عرضه به مراسم بیاوریم. خیلی از عزیزانی که حتی از شهرهایی مثل بندرعباس و یزد آمده بودند موفق نشدند کتاب را تهیه کنند و به همین دلیل شب رونمایی برایم تبدیل به شب غمگینی شد.

این نویسنده افزود: در کشور ما مراسم رونمایی زیادی برگزار می‌شود ولی همان‌طور که کتاب و کتابخوانی چندان در کشور ما جدی گرفته نمی‌شود، از مراسم رونمایی کتاب هم آنچنان استقبال نمی‌شود. در خارج از کشور هم برای تمام کتاب‌ها مراسم رونمایی شلوغ و پرجمعیت را شاهد نیستیم و تنها برخی از کتاب‌ها چنین مراسمی را به خود می‌بینند. مراسم رونمایی کتاب برای اینکه جلوه پیدا کند و با استقبال مواجه شود نیاز به یک پیشینه دارد و آن هم سابقه نویسنده و ناشر است. خوشحالم که این مراسم رونمایی با استقبال مردم مواجه شد و نشان داد جامعه ما آنقدرها هم با خواندن کتاب بیگانه و نامانوس نیست. جمعیتی که دو ساعت پیش از آغاز مراسم جمع شده بودند نشان می‌دهد که مردم ایران هم دوست دارند کتاب بخواند.

معین در پایان با ابراز امیدواری به افزایش تیراژ کتاب در کشور تاکید کرد: امیدوارم در کشور شاهد تیراژ‌های 1000 تا 2000هزارتایی کتاب باشیم. اگر برای یک کتاب این اتفاق می‌افتد تمام نویسندگان ما باید خوشحال باشند چون وقتی که خواننده کتاب ایرانی می‌خواند و دوست دارد پیگیر آثار دیگر نویسندگان ایرانی هم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز