خبرگزاری کار ایران

حسین انتظامی اعلام کرد؛

تشکیل شوراهای حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات مطبوعاتی به‌جای حضور در دادگاه

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۴۰۳

معاون مطبوعاتی اعلام کرد که با هماهنگی قوه قضائیه و معاونت پیشگیری به زودی شوراهای ححل اختلاف برای مطبوعات و شکایات مطبوعاتی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد) صبح امروز در مراسم رونمایی از میثاق اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها گفت: امروز پای درددل هر کدام از اهالی رسانه که بنشینیم مشکلات زیادی را بیبان می ‌کنند اما اصلی‌ترین مشکلی که وجود دارد بحث اخلاق حرفه‌ای است زیرا این مساله با حیثیت رسانه‌ها در ارتباط است.

انتظامی با اشاره به اینکه باید در اخلاق حرفه‌ای ادبیات سازی شود، گفت: کسی نمی‌گوید اخلاق بد است و همه بر اینکه اخلاق امر مهمی است تاکید داریم اما باید به اخلاق با جزئیات پرداخت و کدهای اخلاقی را با جزئیات مشخص کرد.

وی ادامه داد: باید در یک میثاق اخلاقی مشخص شود که جایگاه من خبرنگار در مقابل فرد مصاحبه شوند چگونه است و این گونه نباشد که مثلا من مصاحبه‌ای را مخفیانه ضبط کنم و بعد که فرد مصاحبه شوند آن را تکذیب کرد بگویم که فایل صوتی آن موجود است این کار غیراخلاقی است.

وی بر لزوم ثبات حرفه‌ای روزنامه‌نگاران تاکید کرد و گفت: یکی از عوامل خانه‌به دوشی روزنامه‌نگاران نبود ثبات حرفه‌ای است و ما متاسفانه همیشه حسرت رسانه‌های خارجی را خورده‌ایم که خبرنگاران آنها 25 سال در یک رسانه فعالیت کرده‌اند و باید به سمتی حرکت کنیم که رسانه‌های داخلی نیز به خبرنگاران با تجربه خود اهمیت می‌دهند.

معاون مطبوعاتی با اشاره به پرونده‌هایی که در دادگاه مطبوعات ارائه می‌شود، گفت: با همکاری قوه قضائیه و معاونت پیشگیری به زودی شوراهای حل اختلاف برای مطبوعات و شکمایت‌های مطبوعاتی تشکیل می‌شود تا به سمت قضایی زدایی حرکت کنیم و پرونده‌ها کمتر به دادگاه برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز