خبرگزاری کار ایران

تازه‌ترین اظهارات وزیر ارشاد درباره بیمه هنرمندان، پرونده کیارستمی و تبلیغ فیلم‌ها در ماهواره

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۸۲۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ شامگاه جمعه اول اردیبهشت با حضور در پردیس چارسو درروند برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره پخش تبلیغات فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: بحث ماهواره یک بحث کلان ملی است و ما به عنوان دولت نسبت به ماهواره نگاه سیاه و سفید نداریم؛ نه بدبینانه نه خوش بینانه.

صالحی امیری تاکید کرد: معتقدیم در مورد ماهواره نباید نگاه جزم اندیشانه داشت و در عین حال نگاه باز درست نیست. به مدیریت ماهواره در ایران معتقدیم به نحوی که بتوان از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های ماهواره استفاده مطلوب کرد.

وی افزود: در مورد فیلم‌ها نیز قوه قضاییه از نظر ابعاد قانونی اعلام مشکل کرده است در این رابطه جلساتی با دادستانی کل کشور داشته‌ایم و مقرر شد رئیس سازمان سینمایی و رئیس صداوسیما در یک همکاری مطلوب زمینه‌ای فراهم کنند تا تبلیغات فیلم‌های سینمایی به آسانی از صداوسیما پخش شود.

صالحی امیری ادامه داد: محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی پیگیر جدی همکاری صداوسیما و سینماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پرونده عباس کیارستمی گفت: کیارستمی یکی از مهمترین شخصیت‌های سینمای ایران است و در سفر به کشورهای متعدد به چشم دیدم که فرهنگ ایران را با امثال کیارستمی می‌شناسند و من شخصاً پیگر پرونده پزشکی وی هستم و به مردم قول می‌دهیم که در مورد پرونده عباس کیارستمی حقی تضییع نشود.

وی درباره آخرین وضعیت بیمه هنرمندان و اهالی رسانه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدهی خود به بیمه تأمین اجتماعی را به مبلغ 40میلیارد تومان با همت سازمان برنامه و بودجه پرداخت کرد تا مشکلات بیمه‌ای که از قبل وجود داشت حل شود.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۳۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و به خصوص جامعه بزرگ سینمایی بیمه اولیه و بیش از ۱۵ هزار نفر بیمه تکمیلی شده‌اند. همچنین صندوق هنر که تنها مرجع رسیدگی به مسائل هنرمندان است به خود اصناف و خانه‌های سینما، تئاتر و موسیقی واگذار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز