خبرگزاری کار ایران

همایون امیرزاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

معدل بالای آورده سازمان‌ها و نهادها در حوزه نشر/حمایت‌های ارشاد از نشر اختصاصی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۴۰۶

همایون امیرزاده تاکید کرد: در این سه سال معاونت فرهنگی در برنامه‌ریزی‌های خود اصلاح مسیر یارانه‌های نشر را مد نظر داشته که همچنان هم ادامه دارد.

همایون امیرزاده (سخنگوی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران)  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در توضیح چرایی عدم انعقاد تفاهم‌نامه‌ با نهادها و مراکز دانشگاهی در حوزه تخصیص بن مشارکتی گفت: حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صنعت نشر، حمایت‌های اختصاصی نیست. در این سه سال معاونت فرهنگی در برنامه‌ریزی‌های خود اصلاح مسیر یارانه‌های نشر را مدنظر داشته که همچنان هم ادامه دارد. حذف بن‌های کاغذی خرید کتاب و خارج کردن آن‌ها از لیست اوراق بهادار، طراحی بن‌های الکترونیک و مدت‌دار کردن آن‌ها همه ازجمله اقدامات معاونت فرهنگی در اصلاح مسیر یارانه‌های نشر بوده است. بحث مطرح شده در حوزه بن‌های مشارکتی هم در همین راستا قرار دارد.

امیرزاده افزود: در تمام برنامه‌ریزی برای اصلاح مسیر یارانه‌های نشر هدف این است که اعتبارات به زیرساخت‌های اصلی نشر تزریق شود و جامعه هدف مندرج در آیین‌نامه هیئت وزیران مورد توجه قرار بگیرد. تلاش می‌شود ضمن صیانت از اعتبارات یارانه‌های نشر اثرگذاری این حمایت‌ها هم ملموس‌تر شود. اساسا آیین‌نامه برنامه چهارم باتوجه به نیازها و اقتضائات صنعت نشر امروز نیازمند بازنگری جدی است. برخی از این بازنگری‌ها در درون فعالیت‌های مستمر معاونت فرهنگی شکل می‌گیرد که یک نمونه‌اش تصمیم‌گیری برای بن‌های مشارکتی است.

معدل بالای آورده سازمان‌ها و نهادها در حوزه نشر/حمایت‌های ارشاد از نشر اختصاصی نیست

سخنگوی سی‌امین نمایشگاه کتاب البته جذب حداکثری حمایت‌های سازمان‌ها و نهادها و مراکز دانشگاهی در حوزه نشر را ازجمله اهداف معاونت فرهنگی در حوزه بن کارت‌های مشارکتی دانست و اظهار داشت: برای جذب حداکثری حمایت‌های نهادها و سازمان و مراکز دانشگاهی در حوزه نشر سازوکار بن مشارکتی به گونه‌ای طراحی شده تا تمام سازمان‌ها بتوانند با معدل آورده ۷۵ درصدی به حوزه نشر کمک کنند. این مسئله که حمایت ۵ تا ۲۵ درصدی معاونت فرهنگی و وزارت ارشاد در بخش بن‌های مشارکتی بی‌واسطه صورت پذیرد، سیاست فراگیر معاونت فرهنگی است.

او ادامه داد: در همین زمینه و به منظور شفاف‌سازی فعالیت‌ها، چگونگی جذب این حمایت‌ها در منظر همگان قرار گرفته است تا شائبه‌ای وجود نداشته باشد. البته این توجه ویژه به فراگیر بودن موضوع یارانه‌ها نافی این مسئله نیست که ناشران بخش خصوصی و عمومی تلاش در حوزه‌های فعالیت خود جهت جذب حداکثری اعتبارات سازمان‌ها به نفع حوزه نشر را افزایش ندهند.

امیرزاده در پایان با اشاره به میزان یارانه تخصیص داده شده به بن‌های مشارکتی یادآور شد: مبلغ ۵ میلیارد تومان برای بن‌های مشارکتی تخصیص داده شده است که پیش‌بینی می‌کنیم با مشارکت ۷۵ تا  ۸۵ درصدی نهادها و سازمان‌ها و مراکز دانشگاهی و پژوهشی آورده خوبی برای حوزه نشر به همراه خواهد آورد. انتظار داریم تا نهادها و سازمان‌ها و مراکز هم مراقبت کنند تا اعتبارات و اختیارات به نحوی شایسته به مصرف برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز