خبرگزاری کار ایران

آرش اشاداد:

صدای غایب بهرام بیضایی روی صحنه/کارنامه بندار بیدخش با شیوه جدید روی صحنه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۵۳۸

آرش اشاداد (کارگردان و بازیگر) از اجرای «کارنامه بندار بیدخش» به شیوه جدیدی در تماشاخانه ارغنون خبر داد و گفت: صدای غایب بهرام بیضایی را روی صحنه می‌بریم.

آرش اشاداد در گفتگو با خبرنگار ایلنا، به اجراهای قبلی خود از این نمایشنامه اشاره کرد و گفت: این‌بار «کارنامه بندار بیدخش» را متد دیگری جلو رفتم؛ این اثر را قبلا با دو، سه و 5 پرسوناژ کار کرده بودم اما در این اجرای جدید چهار کاراکتر داریم که شامل دو «جَم»، یک بندار و یک دبیرک (شاگرد بندار) است.

اشاداد با بیان اینکه اجرای جدید با بازیگران دیگری روی صحنه می‌رود، گفت: علاوه بر خودم، امین جوادی، رعنا حسین‌دخت و مهسا کلانی در این نمایش بازی می‌کنند.

او «کارنامه بندار بیدخش» را پرفروش‌ترین نمایش دانشجویی سال 95 و پرفروش‌ترین اثر بخش «به علاوه فجر» سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فجر خواند و گفت: «کارنامه بنداربیدخش» از سخت‌ترین متون بهرام بیضایی است که داستان بندار بیدخش دانشمند را روایت می‌کند که جام جهان‌بین را برای جم (پادشاه) ساخت و جم از ترس آنکه جام دیگری مانند آن برای دشمنان بسازد، وی را به زندان انداخت. داستان از زبان بندار که در زندان است و همچنین جم روایت می‌شود.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه قصد داشت نمایش دیگری را روی صحنه ببرد، گفت: مدتی نمایش «سبزترین چشم زمین» را که اثری موزیکالِ جز و بلوز فرانسوی است، تمرین کردیم اما برای یکی از بازیگران تداخل کاری پیش آمد که مجبور شدیم اجرای آن را به تعویق بیندازیم و تصمیم گرفتم «کارنامه بندار بیدخش» را دوباره و با بازیگرانی جدید و تغییر متد اجرا کنیم.

اشاداد با بیان اینکه همه بازیگران «سبزترین چشم زمین» چشم سبز هستند، محسن افشانی، حدیث فولادوند و ارسلان قاسمی را سه نفر از بازیگران این نمایش خواند.

«کارنامه بندار بیدخش» نمایشنامه‌ای از بهرام بیضایی است که به کارگردانی آرش اشاداد از ١تا١٥ اردیبهشت در تماشاخانه ارغنون روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز