خبرگزاری کار ایران

آلبوم «عطار» در هشتصدمین سال بزرگداشت شاعر منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۹۴۱

قابلیت‌های بی‌بدیل و موسیقیایی شعر عطار وجهی پنهان بوده که طی سالیان اخیر کمتر نغمه‌پردازی سراغی از آن گرفته است. زبان ساده و روان در عین شوریدگی و شیدایی شعر عطار به سهولت می‌تواند جان تشنه معرفت انسان امروزی را سیراب کند.

به گزارش ایلنا، آرش کامور ۱۱ قطعه موسیقی را بر روی اشعار و اندیشه های عطار در آلبوم موسیقی به نام « فریدالدین عطار» با صدای وحید تاج گردآورده تا در روز ۲۵ فروردین ۹۶ مصادف با روز جهانی عطار به دست علاقمندان برسد.

موسیقی این اثر با سازبندی و رنگ آمیزی متفاوت تجربه‌ای است  نو  که کامور به همراه ارکستر سروشان در این مجموعه خلق کرده است. بهره‌مندی هوشمندانه آهنگساز از سازهای کلاسیک غربی، سازهای آذری و طبلای هندی بیانگر  گستره جهانی شعر عطار است. از سویی جلوه‌ای از پیوند ناگسستنی دو فرهنگ فارس و آذری است که وحدت اجتماعی و ملی را به نمایش می‌گذارد. هم چنین درون‌گرایی آگاهانه و تعالی بخش  شعر عطار در بکارگیری سازهای شرقی ترجمه‌ای هوشمندانه شده است. این درون‌گرایی آمیخته با پیوند فطری آدمی با طبیعت است که در این اثر با بهره گیری از افکت‌ها تجلی یافته است.

تصنیف « مستی» یکی از قطعات آلبوم عطار به آهنگسازی آرش کامور الهامی از نغمه ارمنی  است با صدای وحید تاج که نسخه تصویری آن  به کارگردانی مرتضی گازرانی پیش از انتشار آلبوم عطار پیشکش به نوروز باستانی گردیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز