خبرگزاری کار ایران

شب به یادماندنی آذری‌ها در تالار بزرگ کشور+فیلم

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۰۸۷

کنسرت «جنجال دو دیوانه» با اجرا مشترک عالیم قاسیمف و پرواز همای در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنسرت «جنجال دو دیوانه» اجرای مشترک عالیم قاسیمف و پرواز همای شب گذشته ۱۹ بهمن ماه در تالار بزرگ کشور برگزار شد.

 در ابتدای این اجرا پرواز همای و عالیم قاسیمف به زبان‌های فارسی و آذری به میهمانان خوش‌‌آمد گفتند.

  در بخشی از اجرای قطعات عالیم قاسیمف به زبان فارسی با همای همراهی می‌کرد و در بخش‌های دیگری نیز همای به زبان آذری با عالیم همراهی می‌کرد.

همچنین پاشا هنجنی نوازنده نی در بخشی از این کنسرت به اجرای تکنوازی نی پرداخت که بسیار مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

در ادامه قطعه دیوانه دیوانه چو ببیند به زبان ترکی و فارسی اجرا شد که با توجه به موسیقی شادی که این قطعه داشت فضای حاکم بر سالن تغییر کرد و  تماشاگران با تشویق‌هایشان قاسیمف و همای را همراهی می کردند.

در بخشی از این کنسرت موسیقی آذری اجرا شد و عالیم قاسیمف قبل از اجر ا خطاب به نوازنده‌ها گفت: چرا اینطوری می‌زنید، درست بزنید، آن طور که من می‌خواهم بزنید.

  در ادامه نیز قطعاتی از موسیقی آذری و آهنگ‌های قدیمی آذری از جمله «ساری گل» و «گوتمه گوتمه گل گوزل» توسط عالیم قاسیمف اجرا شد که مخاطبان را بسیار به وجد آورد و آن‌ها نیز با او همراهی می‌کردند.

در پایان هر قطعه نیز تماشاگران به شدت عالیم را تشویق می‌کردند و نام او را صدا می‌زدند.

قاسمیف نیز خطاب به تماشاگران گفت: این دفترچه رو نگاه کنید، خیلی مانده بذارید اجرا کنیم.

 پس از پایان بخش اول نیز تماشاگران به شدت عالیم را تشویق می کردند و همه یکصدا می‌گفتند؛ عالیم عالیم عالیم

پارت دوم این کنسرت نیز پس از یک وقفه بیست دقیقه‌ای آغاز شد و مانند پارت اول تماشاگران به شدت عالیم قاسیمف را تشویق می‌کردند و در هنگام خواندن قطعات آذری با او همراهی می‌کردند.

 کنسرت «جنجال دو دیوانه» دو دو پارت برگزار شد که در بخش اول آن قطعات دف و ناقاره، «خدا در روستای ماست»، «حال پریشانی»، «دیوانه چو دیوانه ببیند»، «ترکیب آهنگ‌ةای آذری و فارسی»، «موسیقی آذری»، «سرمست»، «باخیم گوزلرینه» اجرا شد.

 در پارت دوم نیز همنوازی سازها، «بی‌من مخور شراب»، «سن یاریمین قاصدی سن»، «جنجال دو دیوانه»، آواز ، «دیوانه‌تر شدم»، «نگار ختنی» اجرا شد.

  در دکور این کنسرت نیز نمایی از خانه‌‌های آذربایجان و چند تخت که روی آن زیراندازهای از پارچه‌های آذری استفاده شده و یک حوض در وسط سن قرار داده شده بود که فضای سنتی منطقه آذربایجان را تداعی می‌کرد.

 همچنین در این اجرا زکی علی‌اُف (نوازنده تار)، رافایل اسماعیل‌اُف (نوازنده کمانچه)، رافایل اصغراُف (نوازنده بالابان)، جاویدان نبی‌اُف (نوازنده ناقارا)، پاشا هنجنی (نوازنده نی)، محمود نوذری (نوازنده سنتور)، اسفندیار شاهمیر (نوازنده دف)، میلاد علیپور (نوازنده بم‌ساز) و مسلم علیپور (نوازنده کمانچه) عالیم قاسیمف و همای را همراهی می‌کردند.

  این کنسرت جمعه بیستم اسفندماه نیز در ساعت ۲۱:۳۰ در تالار بزرگ کشور برگزار می‌شود.

حجم ویدیو: ۸.۴۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۳۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز