خبرگزاری کار ایران

نمایش دستاوردهای چند نسل از نقاشان آبرنگ

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۸۰

با گشایش نمایشگاه «آبرنگ‌نگاران ایران» دریچه‌ای به دستاوردها، قابلیت‌ها و جایگاه حقیقی نقاشی آبرنگ ایران با مرور آثار چند نسل از نقاشان این عرصه گشوده شد.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه که ششم اسفندماه با حضور اساتید و پیشکسوتان هنری ایران در نگارخانه «خیال» این مجموعه گشایش یافت، برای نخستین‌بار ۱۶ چهره پیشکسوت نقاشی آبرنگ ایران را در کنار یکدیگر قرار داده است. ایزدپناه، ذی‌نوری، وثوق احمدی، مظلومی‌پور، نیکو، نورمحمدزاده، آتشزاد، اصلانی، مقدسی، مدرسی، وثوق، آروین، تکلو، گلباز، یزدچی و سمندریان با تشکیل گروه هنری «رنگاب» و با ارائه ۱۷۰ اثر در این نمایشگاه، جایگاه، کیفیت، توانمندی‌ها و هویت واقعی نقاشی آبرنگ معاصر ایران را در استمراری از چند نسل به‌نمایش گذاشته‌اند.

آثار این ۱۶ هنرمند بر جریان نقاشی آبرنگ ایران در چند دهه اخیر، شامل تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف آبرنگ و در مضامین متنوع و گسترده‌ای از گل و طبیعت، طبیعت بی‌جان، پیکره‌های انسانی، معماری تا آثاری حاصل تلفیق نگاه مفهومی و انتزاعی است که به گفته خود این هنرمندان، چهره واقعی آبرنگ ایران را نشان می‌دهد. بخش ویژه این نمایشگاه به بزرگداشت بیش از نیم قرن فعالیت مستمر استاد ایزدپناه به‌عنوان پیشکسوت‌ترین چهره نقاشی آبرنگ ایران اختصاص یافته است.

در مراسم گشایش این نمایشگاه، کتاب «شهر هشتم» رونمایی شد. این کتاب مجموعه ۳۵۰ اثر از بیش از ۱۵۰ هنرمند از هنرجویان تا هنرمندان مطرح و بنام در نقاشی آبرنگ است.

نمایشگاه «آبرنگ‌نگاران ایران» تا ۱۶ اسفندماه در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز