خبرگزاری کار ایران

تازه‌ترین آثار هنری در هفته‌های پایانی سال ۹۵؛

نمایش ویژه عکس‌های آیت‌الله هاشمی و فاجعه پلاسکو در یک جشنواره

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۱۷

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی را در دومین هفته اسفندماه به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گالری‌ها، فرهنگسراها و نمایشگاه‌های هنری با نمایش و فروش آثار هنرمندان تجسمی به آخرین روزهای سال نزدیک می‌شوند.

گالری ساربان

تازه‌ترین نمایشگاه احمد وکیلی با عنوان «سی و سه» پس از هفت سال برگزار می‌شود. همزمان با افتتاح نمایشگاه از کتاب «وکیل‌آباد» که به زندگی و آثار احمد وکیلی می‌پردازد، رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه «سی و سه» ششم اسفندماه در گالری «ساربان» به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، شماره ۱۳۰ تا ۱۶ اسفند هر روز (به‌جز سه‌شنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان است.

گالری دلگشا

مهسا محمدی نمایشگاهی از نقاشی‌هایش را با عنوان «رویای مردگان» از ٢٩ بهمن‌ماه در گالری دلگشا برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۷ اسفندماه هر روز از ساعت ١٢ تا ٢٠ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ مراجعه کنند.

شهر کتاب فرشته

نمایشگاه سالانه گالری «فرشته» با آثاری از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی و نقاشی، در نگارخانه این مجموعه فرهنگی ـ هنری برگزار می‌شود.

این نمایشگاه سالانه شامل آثاری از بهمن فرمان‌آرا، لیلی رشیدی، قباد شیوا، مهتاب فیروزآبادی، پریوش گنجی، منوچهر نیازی، امیرحسین ابن‌الدین، هانیبال الخاص، مائده میری، کیوان بیرانوند، نسیم تقی‌پور، وحید چمانی، افشین چیذری، رکن‌الدین حائری‌زاده، شیدا حسن‌زاده، طاهره خوش‌نشین، فیروزه دادفر، سعید رفیعی‌منفرد، همایون سلیمی، سیوا شهباز، پریچهر طیبی، الهام عظیمی، نفیسه عمران، شیوا عینی، مینا غفاری، دنا فرح آذری، بهمن محمدی، دانیال ملانوروزی، سوگند نبی، علی ندایی، احسان نصری و عادل یونسی است.

این نمایشگاه از ششم اسفندماه در نگارخانه شهر کتاب فرشته به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، شماره ۱۶۷۱ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری سبحان

تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی محمدرضا جوادی‌نسب برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از ششم تا سیزدهم اسفندماه در گالری «سبحان» به نشانی کامرانیه شمالی، جنب دامپزشکی، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز، بن‌بست بعثت، شماره ۴ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری مس‌نگار

نمایشگاه «دست‌سازه‌های دارما» برگزار می‌شود. این نمایشگاه مجالی برای دو بانوی هنرمند نگین گلچین‌پور و آبنوس البرزی است که با ارائه‌ آثارشان، الگوهای نوینی را از هنرهای صناعی و کاربردی به‌نمایش بگذارند.

نمایشگاه «دست‌سازه‌های دارما» ششم اسفندماه از ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح می‌شود و تا ۱۱ اسفندماه در گالری «مس‌نگار» به نشانی خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره ۵ برپاخواهد بود.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه چهاردهمین جشن تصویر سال با ارائه آثاری در زمینه عکس، پوستر و کاریکاتور در خانه هنرمندان ایران گشایش یافته است. نمایش عکس‌هایی از رحلت آیت‌الله رفسنجانی و فاجعه پلاسکو از بخش‌های ویژه این دوره از جشن تصویر سال است.

نمایشگاه چهاردهمین جشن تصویر سال از اول تا ۲۰ اسفندماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

گالری ویستا

نمایشگاه چاپ دستی، کلاژ و مجسمه‌های ثمیلا امیرابراهیمی با الهام از نقش‌مایه‌های ایرانی گشایش یافته است.

این هنرمند در کنار نمایشگاه که در آن ۳۷ چاپ دستی و کلاژ، ۳۲ مجسمه و ۱۳ مونوپرینت را به‌نمایش درآورده، کتابی هم با عنوان «باستانی‌ها» در ۱۰۴ صفحه و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرده است.

این نمایشگاه تا ۱۵ اسفندماه در گالری «ویستا» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره ۱۱ ادامه دارد.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران در گالری پردیس ملت افتتاح شده است و ۲۰۰ هنرمند با بیش از ۳۰۰ اثر در آن حضور دارند.

علاقه‌مندان برای دیدن و خرید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۳ اسفند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

آرت سنتر

نمایشگاهی از آثار دوره‌های مختلف کاری محمدعلی ترقی‌جاه افتتاح شده است. در این نمایشگاه که مروری بر دوره‌های مختلف کاری این هنرمند است، ۳۰ اثر از آثار ترقی‌جاه به نمایش درآمده است.

نمایشگاه آثار ترقی‌جاه تا ۱۰ اسفند در آرت‌سنتر باغ به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان میزبان علاقه‌مندان است.

دانشکده پزشکی دانشگاه تهران

نمایشگاه مجسمه‌های فرهاد ابراهیمی باعنوان «تاثیر تغذیه بر آناتومی» هشتم اسفندماه ساعت ۱۰ در سالن سیتی‌سنتر دانشکده پزشکی دانشگاه تهران به نشانی خیابان قدس، خیابان پورسینا، ورودی شمالی دانشگاه تهران افتتاح می‌شود.

مخاطبان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۱۷ اسفند، هر روز (به‌جز پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها) از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به محل برپایی آثار مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز