خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه استان هرمزگان به مناسبت روز ملی تئاتر

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۲۵۵

حسین کریمی‌پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان برنامه‌های تئاتر این استان همزمان با روز جهانی تئاتر را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، کریمی‌پور با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی تئاتر استان هرمزگان برای آغاز سال جدید و 7 فروردین ماه روز جهانی تئاتر گفت: طبق روال هر ساله جلسه‌ای با تمامی گروه‌های ثبت شده تئاتر در استان و به خصوص شهر بندرعباس خواهیم داشت و پیشنهادات گروه‌ها را برای ویژه برنامه ها و اجراهای نوروزی دریافت می‌کنیم.

وی استان هرمزگان را یکی از پر جمعیت ترین استان‌های مقصد توریست نوروزی در جنوب کشور معرفی کرده و گفت: از آنجا که در ماه فروردین جمعیت بسیاری از هموطنان مهمان استان ما هستند برنامه‌های روز جهانی تئاتر را در چند بخش فضای آزاد ، اجرای صحنه‌ای و جنگ‌ها تقسیم بندی کرده‌ایم که به عموم مخاطبان پاسخ داده شود.

کریمی پور تصریح کرد: بنا داریم در پارک‌ها، سواحل و مراکز پر رفت و آمد اجراهای خیابانی داشته باشیم. تعدادی از کارهای برگزیده استان که در طول سال اجرای عمومی خود را پشت سر گذاشته‌اند نیز در ماه فروردین و برای مخاطبان نوروزی اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: معمولا برای فروردین ماه با همکاری دیگر انجمن‌های هنری مانند موسیقی و تجسمی ویژه برنامه‌های شاد و جنگ های شادی را برنامه ریزی می‌کنیم. مخاطب عام از این دست برنامه‌ها استقبال می‌کند و فرصت خوبی است که هنرمندان تئاتر نیز برنامه‌های خود را داشته باشند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان با تاکید بر این که همچون سال‌های گذشته برنامه با شکوهی برای روز جهانی تئاتر خواهند داشت گفت: در حال حاضر 3 نمایش صحنه‌ای و خیابانی آماده اجرا برای فروردین ماه داریم. خوشبختانه گروه‌های فعالی در بندرعباس داریم ولی زیرساخت‌های اجرای صحنه‌ای ما محدود است.

وی درباره حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از اجرای تئاتر نیز گفت: امکانات مالی اداره کل چندان مطلوب نیست با این حال در حد توان به تئاتر کمک می‌کنند. بیشتر سعی می‌کنیم که از مراکز و نهادهای دیگر جذب حمایت کنیم و کارها را روی صحنه ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز