خبرگزاری کار ایران

امین سالمی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

پتانسیل لازم برای اجرا در هر ژانری را داریم/ارکستر «آریا بانگ» نه کلاسیک است، نه ملی

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۰۷۳

سالمی با بیان اینکه ارکستر «آریا بانگ» نه کلاسیک است نه ملی، گفت: این ارکستر تمامی پتانسیل‌های لازم برای اجرای هر گونه ژانری را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارکستر «آریابانگ»(آئولوس) قرار است در روزهای پایانی سال جاری در سالن اریکه ایرانیان به روی صحنه برود. این ارکستر ترکیب سازبندی متفاوتی نسبت به دیگر ارکسترها دارد و قرار است در ژانرهای مختلف موسیقی قطعه‌هایی را اجرا کند.

امین سالمی رهبر ارکستر «آریابانگ» درباره چگونگی تشکیل این ارکستر گفت: مقدمات تشکیل ارکستر به شکل ارکستر بادی از بهمن سال گذشته (1394) آغاز شد و بعدها بند پاپ و در نهایت ارکستر زهی به ترکیب سازبندیِ ارکستر اضافه شد و از تابستان امسال ترکیب ارکستر ما کامل شده است.

او با اشاره به سابقه وجود چنین ارکسترهایی در ایران تاکید کرد: ارکسترهایی که در ایران کار می‌کنند برخی قطعه‌ها را با این ترکیب اجرا می‌کردند. اما تا کنون ارکستری به شکل مستمر در ایران نبوده که تمام قطعه‌هایش را با چنین سازبندی اجرا کند. در کل باید بگویم ارکسترهای دیگر این ترکیب را تجربه کرده‌اند ولی به شکل ثابت دارای چنین ترکیبی نبوده‌اند.

رهبر ارکستر «آریابانگ» درباره آثاری که قراراست در کنسرت پیش رو اجرا کنند، گفت: از آثار آهنگسازانی مانند دکتر محمد سریر و همچنین آثار موسیقی لایتن، اروپایی و امریکایی استفاده کرده‌ایم. همه‌ی این آثار هم برای ارکستر آریا بانگ مجدد تنظیم شده‌اند.

سالمی ادامه داد:‌ تنظیم آثار را بهنام شهرکی، شایان اموری و پدرام شهرکی و خودم انجام داده‌ایم.

رهبر ارکستر آریا بانگ درباره تجربه‌های گذشته‌اش در فضاهای مشابه این کنسرت گفت: در سال‌های قبل که من با ارکستر دیگری در ژانر کلاسیک ایرانی کار می‌کردم اجرایی با سالار عقیلی، حمید خزاعی و نیما مسیحا و مانی رهنما داشتیم. در آن سال‌ها فضایی نزدیک به قطعه‌های پاپ ارکسترال را تجربه کردیم و بازخورد خوبی هم داشت و مخاطبان استقبال و نظر مثبت نسبت به اجرای قطعات پاپ ارکسترال نشان دادند. ولی به دلیل محدودیت در سازها و مخاطبانارکسترهای ژانر ملی و سنتی ایرانی همیشه با حذف بعضی قطعات از اجرا یا مخالف‌های بیرون از مجموعه مواجه بودیم.

او ادامه داد:‌ ارکستر «آریا بانگ» نه کلاسیک است و نه ملی، ولی تمامی پتانسیل‌های لازم برای اجرای هر گونه ژانری را دارد. به همین دلیل دست ما برای اجرای آثاری از موسیقی لاتین و امریکایی، پاپ و ایرانی باز است و ما سعی کردیم در اولین اجرا از حداکثر توان ارکستر استقاده کنیم.

رهبر ارکستر «آریابانگ» درباره مخاطبانِ این موسیقی تاکید کرد: بیشتر علاقه‌مندان به موسیقی جز، لاتین و پاپ برای شنیدنِ این آثار جذب می‌شوند و مخاطبان ما در یک گروه خاص محدود نیستند.

سالمی با اشاره به پیشنهاد داشتنِ چنین ارکستری با چنین سازبندی گفت: پیشنهاد ارکستری با ترکیب سازهای «بادی» از طرف سرپرست ارکستر آقای شایان اموری بود.اما چون در ژانر ارکستر بادی چند گروه فعال و موفق در کشور داریم؛ تکرار تجربه‌ی دیگران ولو موفق هم باشد چیزی به داشته‌های ما اضافه نمی کرد.

او ادامه داد: تعداد کم نوازندگان سازهای بادی در ایران هم مزید بر علت شد تا در طول تمرین‌ها نوازندگان زهی و پاپ را به ارکستر اضافه کنیم و با گذشت زمان و برگزاری تمرین‌ها دیدیم که چنین سازبندی بهتر و کامل‌تر نیاز ما را رفع می‌کند.

سالمی درباره خوانندگان ارکستر گفت: قطعه‌های موسیقی لاتین و جزرا محمدرضا قراتپه می‌خواند که ایشان سولیست‌ ارکستر سمفونیک تهران هستند و امید همدانی قطعات پاپ‌‌ و ایرانی را اجرا خواهند کرد.

رهبر ارکستر «آریا بانگ» گفت: فعالیت این ارکستر فعلا براساس هزینه‌های شخصی شکل گرفته و هیچ اسپانسری نداریم. در به ثمر رسیدن تمرینات ارکستر و آماده شدن برای اجرا علاوه بر تلاش همه ی اعضا عزیز و هنرمند ارکستر آقای محسن میهن دوست بزرگوارانه با ما همکاری کردند و ما را کمک کردند تا ارکستر به سرانجام برسد.

کنسرت ارکستر «آریابانگ»(آئولوس) روز جمعه 20 اسفند 1395 در سالن اریکه ایرانیان و در دو سانس اجرا می‌شود. سانس نخست این کنسرت ساعت 18 و سانس دوم ساعت 21 آغاز می‌شود.

در این اجرا محمدرضا قراتپه و امید همدانی خوانندگان این ارکستر هستند. ارکستر «آریابانگ» در این اجرا قطعه‌هایی از موسیقی راک، جز، لاتین، پاپ و ایرانی اجرا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز