خبرگزاری کار ایران

قصه‌های «گوزن و لاک‌پشت» از کوبا و «کرعمو» از قزوین برگزیده جشنواره قصه‌گویی

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۱۳

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز اول اسفند با معرفی برگزیدگان در بخش‌های ملی، بین‌الملل و مقاله‌نویسی به‌کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش ملی،  بین‌الملل و مقاله از سوی داوران هر بخش انتخاب و در مراسم پایانی این دوره از جشنواره با اهدا جوایز معرفی شدند.

علی کاشفی‌خوانساری، علی خانجانی و محمد سیمزاری داوری آثار ارایه شده در بخش ملی را بر عهده داشتند. بخش ملی خود شامل بخش‌های پدربزرگ و مادربزرگ، رضوی، نوجوان، آزاد، فراگیر و ملی بود.

در بخش پدربزرگ و مادربزرگ، هیات داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان را به عنوان رتبه نخست معرفی نکرد.  سیدفاطمه سیدرضایی از استان قزوین برای  قصه «کرعمو» و  مرتضی دهقان از استان فارس برای قصه «بخت بد» به‌طور مشترک رتبه دوم را کسب کردند. همچنین جایزه رتبه سوم به‌طور مشترک به فاطمه موسوی از استان البرز برای قصه «گل گیس» و نعیمه جدی از استان یزد برای قصه «نخودی» اختصاص یافت.

در بخش رضوی، داوود ریحانی از استان خراسان رضوی برای قصه «ضمانت آقا» رتبه نخست را کسب کرد. همچنین آسیه رحمتی از استان خوزستان با قصه «در سایه سار مهربانی» رتبه دوم و فرانک فروزانفر از استان البرز برای قصه «ستاره‌ای که درخشیدن گرفت» رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

تنها برگزیده بخش فراگیر که به قصه‌گویی برای کودکان با نیازهای ویژه اختصاص داشت زینب صباغ از استان تهران برای قصه «قصه‌ی پنیرک» بود.

همچنین در بخش ملی، آرام امینی از استان کرمان برای قصه «روزی خدا» رتبه نخست، لیلا عیوض‌زاده از استان قزوین با قصه «شلغم پر برکت» رتبه دوم و سوسن حیاتی از استان بوشهر با قصه «مردی که بسم‌الله می‌گفت» رتبه سوم را در این دوره از جشنواره به خود اختصاص دادند.

در بخش بین‌الملل هیات داوران متشکل از مصطفی رحماندوست، نوربرت کوبر از آلمان و بنانتا مورتی از اندونزی برگزیدگان این بخش را معرفی کردند: الویا پرز ناپولس از کشور کوبا برای قصه «گوزن و لاک‌پشت» رتبه نخست را کسب کرد. رتبه دوم این بخش به فاطمه توان‌گر مروستی از استان یزد با قصه «میایی با من دوست بشی» اختصاص یافت. در این بخش وحید خسروی از استان کرمانشاه با قصه «حیاط خانه ما» و کیوان اقبالی از استان البرز با قصه «چوپان راستگو» به‌طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

بخش نوجوان به صورت غیررقابتی برگزار و از ۱۱ شرکت‌کننده نوجوان این بخش تقدیر شد. مهدیه فداکار از استان آذربایجان شرقی، علیرضا متشفع از اصفهان، ماهانا آقاداوود از استان اصفهان، زهرا ابراهیمی از اردبیل، مریم مهدی‌پور از استان البرز، صبا بهارپور از ایلام، حسین صیادی از چهارمحال و بختیاری، معصومه جعفری از زنجان، امیرعباس شاه‌چراغ از استان سمنان، آرزو چغلوندی از لرستان و آناهیتا محلفی از استان هرمزگان نوجوانان تقدیر شده در این بخش بودند.

اکرم قاسم‌پور، غلامعلی افروز و حسن دولت‌آبادی اعضای هیات داوران بخش مقاله نویسی بودند. در این بخش هادی بهرامی و مریم مللی از  تهران برای مقاله «تاثیر آموزش مهارت‌های اجتماعی با استفاده از داستان در کاهش مشکلات رفتاری دختران با کم‌توان ذهنی» رتبه نخست و بهار ملک‌پور و ریحان کیوانی هفشجانی از  استان چهارمحال و بختیاری با مقاله «بررسی تطبیقی مفاهیم کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی با منابع قصه‌گویی موجود در کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری» رتبه دوم را کسب کردند. همچنین در این بخش جعفر کریمی از استان اصفهان برای مقاله «بررسی نقش داستان‌های فلسفی در پرورش تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان دانش‌آموز» و مینا غیاث‌آبادی از استان مرکزی با مقاله «چگونگی استفاده از زبان وجودی قصه‌گو در قصه‌گویی» به‌طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین با توجه به معرفی برگزیدگان بخش داستان‌ جشنواره قصه‌گویی پیش از برگزاری جشنواره، در آیین اختتامیه جشنواره ضمن معرفی هیات داوران این بخش، از برگزیدگان بخش داستان نیز تقدیر شد. محسن هجری، طاهره ایبد و شهرام شفیعی اعضای هیات داوران بخش داستان این جشنواره بودند. داوران این بخش پس از ارزیابی ۱۴۶ اثر کانونی و ۱۰۷ داستان آزاد؛ شعله ایل بیگی‌پور با داستان «فانوس و فرنگیس»، ابراهیم باقری حمیدآبادی با داستان «تنوک»، هادی رضویان با داستان «ضامن آهو» و معصومه کریمی با داستان «ساعت‌هایی که بی تو گذشت» را به عنوان برگزیدگان این بخش از جشنواره معرفی کردند.

در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون و رییس این دوره از جشنواره سخنرانی کرد.

پخش نماهنگی از روند برگزاری جشنواره در روزهای برگزاری، اهدای لوح تقدیر به ۱۱ مهمان خارجی حاضر در این جشنواره، معرفی داوران غیرایرانی جشنواره، معرفی هیات داوران بخش مقاله، داستان و بخش ملی و همچنین قصه‌گویی ماهانا آقاداوود، نوجوان قصه‌گو از استان اصفهان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز