خبرگزاری کار ایران

از سرگذشت یکی از کهن‌ترین هنرهای ایرانی تا فروش سالانه آثار هنرمندان نقاش در گالری‌های شهر

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۳۰۶

در آخرین ماه سال گالری‌ها، مراکز هنری و فرهنگسراهای با نمایش جدیدترین آثارشان به استقبال بهار می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در حالی که نهمین جشنواره بین‌المللی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود گالری‌ها و فرهنگسراها جدیدترین ثار هنرمندان تجسمی را به نمایش گذاشته‌اند.

گالری شکوه

نقاشی‌های حجت شکیبا و مینا شکیبا با عنوان «سال‌های ونکوور» در گالری شکوه روی دیوار می‌رود.

نمایشگاه  نقاشی‌های «سال‌های ونکوور» از ۲۹ بهمن تا چهارم اسفندماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شکوه» به نشانی خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیرنوری، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه چهاردهمین جشن تصویر سال با ارائه آثاری در زمینه عکس، پوستر و کاریکاتور در خانه هنرمندان ایران گشایش می‌یابد. نمایش عکس‌هایی از رحلت آیت‌الله رفسنجانی و فاجعه پلاسکو از بخش‌های ویژه این دوره از جشن تصویر سال است.

نمایشگاه چهاردهمین جشن تصویر سال از اول تا ۲۰ اسفندماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

آیین گشایش نمایشگاه «بانوان خوش‌نویس ایران» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) همراه با تقدیر از پنج بانوی استاد خوش‌نویسی برگزار می‌شود.

در قالب این برنامه، از پنج بانوی استاد خوش‌نویسی، الهه خاتمی، سیده صغری حسینی، ازهار شرکا، زهره عباسی و زهره رییس‌الساداتی تجلیل خواهد شد و نمایشگاهی از آثار بانوان خوش‌نویس دوره‌ قاجار افتتاح می‌شود و تا ۳۱ فروردین ۹۶ در این موزه برپا خواهد بود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

گالری مژده

«سی مرغ کهن» عنوان نمایشگاه نقاشی‌خط‌های فریبا نصیریان و کیارش یعقوبی است. این دو هنرمند که به‌صورت مشترک روی این آثار متمرکز بوده‌اند.

این نمایشگاه از  ۲۹ بهمن‌ماه  تا ششم اسفند در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، شماره ۲۷، زنگ ۱ هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۲ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری ویستا

آثار چاپ دستی، کلاژ و مجسمه‌های ثمیلا امیرابراهیمی با الهام از نقش‌مایه‌های ایرانی در گالری ویستا به نمایش در می‌آید. این هنرمند در نمایشگاه خود نمای کامل و جامعی از فعالیت خود روی نقش‌مایه‌های باستانی ایران را به‌نمایش گذاشته است.

نمایشگاه مروری بر دو دوره کار چاپ دستی و مجسمه‌های چوبی ثمیلا امیرابراهیمی تا ۱۵ اسفندماه در گالری «ویستا» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره ۱۱ برپاست.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران در گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود و ۲۰۰ هنرمند با بیش از ۳۰۰ اثر در آن حضور دارند.

از جمله هنرمندانی که در این دوره از فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران آثارشان به نمایش و فروش گذاشته می‌شود، می‌توان به کامبیز درمبخش، کتایون مقدم، عربعلی شروه، آریا اقبال، رضا بانگیز، اسدالله کیانی، بهزاد شیشه‌گران و سیروس آقاخانی اشاره کرد.

نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران جمعه ۲۹ بهمن‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ افتتاح و تا ۱۳ اسفند ادامه دارد.

آرت سنتر

نمایشگاهی از آثار دوره‌های مختلف کاری محمدعلی ترقی‌جاه افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه که مروری بر دوره‌های مختلف کاری این هنرمند است، ۳۰ اثر از آثار ترقی‌جاه و فیلم مستندی درباره او به‌نمایش درخواهد آمد.

نمایشگاه آثار ترقی‌جاه از ۲۹ بهمن‌ماه تا ۱۰ اسفند در آرت‌سنتر باغ به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری نقش جهان

سیاه‌قلم‌های آذین ارومچی با موضوع دست‌ها در گالری نقش جهان روی دیوار می‌رود. ارومچی نقاشی حرفه‌ای را از سال ١٣٨٩ آغاز کرده و این نمایشگاه، اولین نمایشگاه انفرادی آثار سیاه‌قلم او به‌شمار می‌رود.

این نمایشگاه از ۲۹ بهمن‌ماه  تا پنجم اسفند ماه در گالری «نقش جهان» به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، شماره ۹ ادامه دارد.

نگارخانه الهه

نقاشی‌های شهره قنبری با عنوان «حاجی فیروز» با نگاهی سمبولیک به یک پرسوناژ قدیمی ایرانی در نگارخانه الهه به نمایش در می‌آید.  

نمایشگاه «حاجی فیروز» از ۲۲ بهمن تا ۲ اسفند، در نگارخانه الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن‌بست امینی، پلاک ۳ میزبان علاقه‌مندان است.

برج آزادی

دومین نمایشگاه عکس و نقاشی گروه هنری «آن» با نمایش آثاری از ۲۹ هنرمند در تالار آینه برج آزادی روی دیوار رفته است. گروه هنری «آن» از استادان هنر، فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته‌های هنر از جمله عکاسی، نقاشی، گرافیک، کارگردانی، تئاتر و سینما تشکیل شده و تعداد ۵۸ اثر در این نمایشگاه با موضوع آزاد در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه تا ۲۹ بهمن در تالار آیینه برج آزادی ادامه دارد.

شهر کتاب فرشته

نمایشگاه گروهی «ادراک» با محوریت هنرهای تجسمی و نقاشی شامل آثار ۱۴ هنرمند جوان است. این هنرمندان با دست و قلم‌شان، پلی زده‌اند میان ادراک و نگاه تا مفاهیم رنگ و بوی عینیت بگیرند.

در این مجموعه آثاری از علیرضا آدم بکان، شهریار احمدی، امیرمسعود اخوان جم، گلی توکلی، وحید چمانی، الهه حیدری، علی ذاکری، حامد رشتیان، حامد صدرارحامی، محسن فولادپور، نیلوفر قادری نژاد، کوروش گلناری، احمد مرشدلو، دانا نهداران، لیلا ویسمه و شیدا یزدی به نمایش در آمده است

این نمایشگاه تا ۱۵ اسفندماه هر روز از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری شهر کتاب فرشته به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، شماره ۱۶۷۱ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است.

این نمایشگاه تا ۳۰ بهمن‌ماه در محل این موزه واقع در خیابان کارگر شمالی، بوستان لاله برپا خواهد بود.

فرهنگستان هنر

همزمان با برپایی همایش علمی - پژوهشی «آجر و آجرکاری» در فرهنگستان هنر، نمایشگاهی مرتبط با این همایش برپا شده است. در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ تصویر از مجموعه‌های شخصی پنج عکاس و متخصص هنر آجرکاری ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه همایش ملی آجر و آجرکاری در هنر و معماری ایران تا ۱۳ اسفندماه در نگارخانه آینه در موسسه فرهنگی هنری صبا، میزبان علاقه‌مندان به سرگذشت یکی از کهن‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای ایرانی خواهد بود.

گالری بن

گالری بن با همکاری جمعی از هنرمندان حوزه تجسمی و برپایی نمایشگاه «گدازه» از خانواده‌های آتش‌نشان‌های حادثه پلاسکو حمایت می‌کند. این نمایشگاه خیریه است و تمام عواید آن به خانواده آتش‌نشان‌ها و خانواده دو سرایداری که زیر آوار ماندند، تقدیم می‌شود.

در این نمایشگاه آثار متنوعی به نمایش گذاشته شده است. این آثار از ۳۰۰ هزار تا یک میلیون قیمت‌گذاری شده‌اند.

نمایشگاه «گدازه» ۲۷ تا ۲۹ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «بن» به نشانی درکه، خیابان شهید احمدپور، شماره ۶۰ میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز