خبرگزاری کار ایران

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ایثار و رسانه

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۵۵۸

نخستین دوره جشنواره ایثار و رسانه با معرفی برگزیدگان در دو بخش «ایثار و شهادت» و «ایثار اجتماعی» به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگارایلنا، سعید علامیان (دبیر نخشتین جشنواره ایثار و رسانه) با بیان اینکه این جشنواره پس از دو سال پیگیری و کار اجرایی به مراسم پایانی رسیده است، گفت: 12 تشکل صنفی و نهاد دولتی بنیان‌گذار این جشنواره هستند که با درک مشترک از اهمیت رواج ایثار و فداکاری بین مردم و بازنگری دغدغه جدی مقام معظم رهبری برای رواج فرهنگ دفاع مقدس در این جشنواره مشارکت کردند.

علامیان با اشاره به برگزاری چندین جلسه پیش از جشنواره به منظور تعیین مصادیق ایثار اجتماعی گفت: مفهوم ایثار در نظر اول رزمنده‌های دفاع مقدس را به یاد می‌آورد پس مستلزم یادآوری الگوهای این دوره بود که برای مردم تجلی رفتار ایثارگرانه باشد؛ افرادی مثل آتش‌نشانان، مدافعان حرم و دیگرانی که از جان شیرین می‌گذرند در امتداد کنش آن حماسه‌سازان هستند. تازه‌ترین اقدام اخیر، حادثه پلاسکو بود که موج رسانه‌ای پیرامونش، فضای شکور را به روزگار دفاع مقدس برد.

او با بیان اینکه نخستین جشنواره ایثار و رسانه در دو بخش ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی طراحی شده است، گفت: ریاست هیات داوران را عذرا فراهانی به عهده داشته و داوران نهایی این دوره از جشنواره شامل آقایان یونس شکرخواه، احمد توکلی، مسعود میری، محمدجواد محقق، علیرضا ملکیان، نمکدوست بودند.

ابطال مهر و امضای تمبر یادبود نخستین جشنواره ایثار ور سانه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شده و همچنین از خانواده شهید محسن خزائی، خبرنگار شهید تقدیر شد؛ همچنین طراح نشان و جایزه جشنواره ایثار و رسانه ایرج گلشن مدیر سابق خانه فرهنگ ایثار است.

برگزیده‌ها:

رسانه‌های برتر بخش جهاد و شهادت

روزنامه خراسان- به مدیر مسئولی سعید احدیان

روزنامه شهرآرا

آثار برگزیده

بخش جهاد و شهادت

سراسری

خبرگزاری مهر – عطیه همتی/ رتبه اول

الناز عباسیان – همشهری آیه / رتبه دوم

مرجان خسروی – همشهری آیه / رتبه سوم

استانی

روزنامه سرخاب – فرینوش اکبرزاده / رتبه اول

در این بخش برای رتبه‌های بعدی هیات داروان کسی را واجد شرایط ندانست.

بخش ایثار اجتماعی

سراسری

روزنامه قدس – حسین احمدی / رتبه اول

استانی

همشهری جوان- مهدی افخمی

روزنامه جام‌جم – مینا مولایی

عکس:

فصلنامه تصویر - حسن قائدی / اول

همشهری – آرمین صمیمی / دوم

خبرگزاری مهر – مجتبی حیدری / سوم

خبرگزاری ایسنا – برنا قاسمی / تقدیر

خبرگزاری ایسنا – محسن اسماعیل‌زاده / تقدیر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز