خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه جشنواره ایثار و رسانه مطرح شد؛

جهانگیری: رسانه‌هایی که در مبارزه با ویژه‌خواری و آشتی‌ملی قدم برمی‌دارند؛ مصداق کامل فداکاری و ایثارگری هستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۴۷۷

معاون اول رئیس جمهور گفت: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که در مبارزه با فساد، ویژه‌خواری، ترویج عقلانیت و آشتی و انسجام ملی قدم برمی‌دارند؛ مصداق کامل فداکاری و ایثارگری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در آیین اختتامیه جشنواره ایثار و رسانه با تشکر از انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس، خانه فرهنگ و ایثار و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که کاری پسندیده را شروع کردند؛ گفت: از این پس موضوع رسانه و ایثار و دست‌اندرکاران رسانه‌ها با معیار و ملاک‌های فداکاری و ترویج فرهنگ ایثار سنجیده و جایزه‌ای به این مناسبت اختصاص پیدا می‌کند که بسیار قابل قدردانی است.

جهانگیری یادآور شد: من از موضع یک مسئول در دولت تدبیر و امید باید بگویم سیاستگذاری موثر، کارآمد باید به کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش نقش نهادهای مدنی تخصصی و صنفی و جلب مشارکت نخبگان در تحول فرهنگی و اصلاح فرآیندهای فرهنگی منجر شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: جشنواره‌های فرهنگی و جوایز حرفه‌ای و تخصصی که برگزار می‌شود بیشترین تاثیر را وقتی دارند که با مشارکت و حمایت بخش‌های تخصصی و نهادهای مدنی آن شکل گرفته و برگزار شوند. ذینفع‌های اصلی در ارزیابی کار باید حضور داشته باشند و از این مسئله استفاده کرده و بهره‌مند شوند که در این جشنواره چنین اتفاقی افتاده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سایر اقدامات موثر مثل فرهنگ جامعه سالم، فرهنگ حفاظت از محیط زیست، مطالعه دینی و اخلاقی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی و مهارت‌های روزنامه‌نگاری وقتی موفق می‌شوند که در سنجش و داوری امور بیش از دولت نهادهای مدنی حضور داشته و دولت تنها پشتیبان و حامی باشد نه متصدی و مجری.

جهانگیری با بیان اینکه ایثار و فداکاری به عنوان اصلی‌ترین و یکی از مهم‌ترین پایه‌های مقاوم‌سازی فرهنگ و اجتماع می‌تواند مناسب‌ترین زمینه برای این حضور باشد؛ گفت: تمام مراحل جشنواره ایثار و رسانه طبق گزارشی که دوستان دادند توسط همین نهادهای مدنی و تخصصی انجام گرفته است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم جامعه‌ای اخلاقی داشته و به نظام ترجیحات ارزشی بپردازیم باید به فداکاری و ایثار پرداخته و از آن فاصله نگیریم چراکه فاصله گرفتن از ایثار و فداکاری می‌تواند جامعه را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهد. نه فقط جامعه و شهروندان نیز در این تحولات پرشتاب فرهنگی و مشکلات مادی و معیشتی قرار می‌گیرند.

جهانگیری با اشاره به اینکه فداکاری و ایثار باید اقدامی به نفع جامعه تلقی شود؛ گفت: باید تلاش شود که از این موضوع اصلی حفاظت و حراست شود. هم دولت در این زمینه مسئولیت سنگینی دارد و هم رسانه‌ها رسالت مهمی دارند. البته روزنامه‌نگاران خودشان در صف مقدم فداکاری و از خودگذشتگی بوده‌اند و نمی‌توان نقش خبرنگاران، عکاسان، نویسندگان و فیلمبرداران را در ثبت ایثار ملت هنگام پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نادیده گرفت که آن را به نسل‌های آینده منتقل کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سنبل و شکوه دوران ایثار مردم بزرگ ایران است، گفت: هنگام دفاع مقدس تنها در گوشه‌ای از کشور شاهد ایثار نبودیم بلکه در سراسر کشور نمونه‌هایی از ایثار و از خودگذشتگی به ثبت رسید هرچند نمی‌توان همه آن را به نسل‌های آینده منتقل کرد. علی‌رغم تمام اقدامات ما از این عاجز هستیم که ایثار مردم بزرگ ایران را در آن دوره به‌طور کامل به آینده منتقل کنیم.

او با بیان اینکه مطبوعات هنگام بمب‌باران شدید شهرها حتی یک روز هم به خاطر مسائل جنگ تعطیل نشدند؛ گفت: رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس به نحو مطلوبی از دین، ملک و ملت ایران دفاع کردند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: امروز وقتی به آن هشت سال جنگ نگاه می‌کنیم واقعاً بی‌عدالتی‌ها و زورگویی‌هایی را می‌بینیم که انسان متحیر می‌شود. در این هشت سال گاهی پایتخت و بخش وسیعی از کشور زیر بمباران هواپیماهای مدرن دشمن قرار می‌گرفت و ما اگر امکان تهیه یک موشک را داشتیم می‌توانستیم با شلیک آن تا چندهفته موشک‌باران کشور را در شهرهای مهم کشور متوقف کنیم.

جهانگیری ادامه داد: در چنین شرایطی که ایران برای دفاع از خود موشک تهیه می‌کرد قدرت‌هایی که آن روز موشک در اختیار دشمن قرار می‌دادند امروز با ملت از زبان تهدید حرف می‌زنند و می‌گویند اگر دست از تهیه ابزار دفاعی برندارید شما را تحریم می‌کنیم. این مردم که آن تجربه را پشت سر گذاشته‌اند و اصلاً هیچ انسان عاقلی این کار را می‌تواند بکند که خود را از سلاح دفاعی در این منطقه می‌تواند محروم کند.

جهانگیری در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه امروز کار روزنامه‌نگاران و رسانه های متعهد از کار دیروزشان کم‌اهمیت‌تر نیست؛ گفت: روزنامه‌نگاران اخلاق‌مدار و مسئول و رسانه‌های متعهد به قانون و دفاع از حضور مردم پیشگامان استقلال و جمهوری اسلامی هستند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که در مبارزه با فساد، ویژه‌خواری، ترویج عقلانیت و آشتی و انسجام ملی قدم برمی‌دارند؛ مصداق کامل فداکاری و ایثارگری هستند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: باید ترویج فرهنگ ایثار را در سطوح مختلف با عنوان یک وظیفه دینی و ملی پیش ببریم. فداکاری امری تاریخی و متعلق به دیروز و امروز و فردا نیست. این امر بیشتر نیازمند فداکاری و شجاعت است و با اقدامات خوب دولت و ملت از آینده رو به رشد توام با پیشرفت و صنعت‌سازی دفاع خواهد کرد. از عموم کسانی که در انجام آن همت می‌کنند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز