خبرگزاری کار ایران

نظریه جالب شهرام مکری/جشنواره‌ها سینمایی در ایران خیلی هم زیاد نیستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۰۶۴

شهارم مکری می‌گوید مشکل اصلی جشنواره‌های سینمایی در ایران به این دلیل است که فیلم‌های مختلف در همه جشنواره‌ها تکرار می‌شود.

 به گزارش ایلنا؛ شهرام مکری با اعلام این مطلب افزود: در همه جای دنیا جشنواره‌های موضوعی به شکل‌های مختلف برگزار می‌شوند و برعکس اینکه همه می‌گویند در ایران تعداد جشنواره‌ها زیاد است، اینطور نیست و به نسبت کشورهای دیگر تعداد جشنواره‌های ما کم است.

وی ادامه داد: مثلا در اسپانیا در شهرهای مختلف آن در سال بیش از 150 عنوان جشنواره برگزار می‌شود بنابراین به نسبت کشورهای دیگر در ایران تعداد جشنواره‌هایمان کم است اما مشکل این است که جشنواره‌ها در ایران کمتر شکل بین‌المللی می‌گیرند به همین دلیل هم فیلم‌ها در جشنواره‌های مختلف داخلی تکرار می‌شوند.

کارگردان «ماهی و گربه» با اشاره به جشنواره فیلم سلامت گفت: این جشنواره موضوعش طوری است که می‌تواند برای کل جامعه مفید باشد و شامل طیف گسترده‌ای می‌شود که سلامت روان، روح زندگی و جسمانی را زیر پوشش می‌گیرد به همین دلیل هم جذاب است.

مکری بادامه داد: هر جشنواره‌ای اعتبارش را از هیات انتخاب، داوری و مخاطبانش بدست می‌آورد و جشنواره فیلم سلامت سال گذشته از گروه ستادی خوبی برخوردار بود و امسال بهتر است تا مسیرش در جهت جذب مخاطب باشد.

وی افزود: نفس برگزاری جشنواره دعوت مردم به محیط‌های جمعی مانند سینما برای بهترکردن اوقات فراغت آنها است. بنابراین جشنواره فیلم سلامت که مسیرش به سمت بهبود سلامت است  فرصت دارد تا چند برابر روی سلامت جسم و روح تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز