خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۵ میلیارد تومانی تولید فیلم فاخر ازسوی وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که بودجه سینما در سال آینده 39 درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی امیری؛ شب گذشته  در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه مازندران گفت: با تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای، مشکلات رفاهی، بیمه، رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری زیر پوشش مستقیم و تخصصی این سازمان قرار خواهد گرفت.

وزیر ارشاد، تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای را اقدامی بزرگ توصیف کرد و افزود: این مطالبه بحق رسانه‌ای کشور بود که سبب می‌شود تا فعالیت‌های این حوزه در کشور هدفمند شود.

وزیر از برنامه این وزارتخانه برای تشکیل سازمان مستقل نظام هنری خبر داد و گفت که پیش‌نویس اولیه این سازمان نیز تهیه شده است.

وی افزود: هدف اصلی از تشکیل دو سازمان جدید رسانه‌ای و هنری، انتخاب افراد متخصص در هر سازمان و رسیدگی تخصصی‌تر و پویاتر شدن فعالیت‌های تخصصی فعالان زیر پوشش این سازمان‌هاست.

صالحی امیری گفت: این، یک اقدام و تحول زیرساختی در این دو بخش مهم فرهنگی کشور است که اصحاب تخصصی این دو نهاد، افرادی را که متخصص همان رشته هستند، انتخاب می‌کنند و سیاستگذاری و نظارت دقیق را برعهده آنان می‌گذارند.

وزیر ارشاد به افزایش ٣٩ درصدی بودجه سینماهای کشور در لایحه بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: برای تولید فیلم‌های فاخر سینمایی نیز ٣٥ میلیارد تومان در سال ٩٦ اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی و مهمی که سال آینده در حوزه سینمایی پیگیر آن هستیم، تولید یک فیلم مستند و سینمایی بلند در هر استان است و اکنون نیز تولید فیلم سینمایی در خوزستان و چند استان دیگر آغاز شده است.

صالحی امیری گفت: قصد داریم تولیدات سینمایی استان‌ها روی پرده سینماهای کشور و تلویزیون برود و از همه استان‌ها می‌خواهیم که از همه توان و ظرفیت خود از این فرصت ایجاد شده، استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت حدود ٣٠ هزار مؤسسه فرهنگی و هنری در کشور خبر داد و گفت: البته شمار زیادی از متقاضیان در مراحل اخذ مجوز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها هستند.

وی افزود: یکی از هدف‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاهش تصدیگری و واگذاری امور مربوط به این بخش به نهادهای فرهنگی و هنری در کشور است و با این سیاست، در پنج سال اجرای برنامه ششم به سمتی حرکت خواهیم کرد که مؤسسات فرهنگی و هنری جان تازه‌ای بگیرند.

صالحی امیری با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ٢٣ هزار کانون فرهنگی و هنری و حدود ١٢ هزار کتابخانه در مساجد کشور فعال است، گفت: از این شمار حدود هفت هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در دولت یازدهم راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش و هدفگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه پنج ساله ششم توسعه، افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به بیش از ٨٠ هزار واحد در کشور است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه حدود دو میلیون نوجوان و جوان در سراسر کشور از خدمات کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه‌های مساجد استفاده می‌کنند، گفت: تقویت حوزه های فرهنگی و قرآنی در مساجد با حضور جوانان و نوجوانان در واقع کمک به تقویت باورهای دینی و ملی فرزندانمان در سنین پایین خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این گفت وگو به پرسش‌هایی درباره وضع فرهنگی مازندران و راههای توسعه بیشتر این استان پاسخ داد.

صالحی امیری رمز پیشرفت و توسعه استان مازندران را وحدت و یکپارچگی دانست و گفت: از همه علما، روحانیون و سیاسیون استان درخواست می‌کنم که وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: بسترهای بسیار مساعدی در استان موجود است و مازندران آماده یک جهش فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص مسایل فرهنگی نیز گفت: ارشاد باید عدالت فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ این نهاد باید به دور از حب و بغض‌های سیاسی حرکت کند. 

وی افزود: شعارمان یک ‌جمله است؛ نه ولنگاری فرهنگی و نه جزم‌اندیشی، بلکه اعتدال فرهنگی.

کد خبر : ۴۵۸۴۴۷