خبرگزاری کار ایران

کیمایی در نشست تازه‌ترین فیلمش در برج میلاد گفت:

نشستن با شما تبعات دارد/ برای نترس‌ها فیلم ساخته‌ام+فیلم

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۹۵۴

نشست فیلم سینمایی «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای نشستی که به نقد فیلم قاتل اهلی اختصاص داشت، مسعود کیمیایی با بیان اینکه آمدن و نشستن با شما تبعات دارد، اظهار کرد: با دنیای مزدوری در هنر روبروییم. قیمت‌ها و ملاقات و جنس خندیدن‌ها را می‌دانیم. این فیلم مال نترس‌هاست. کسی که این فیلم را می‌بیند، نترس است، مانند سازنده‌اش. این فیلم برای او ساخته شده است نه برای کسی که خود را در نادانی‌ها می‌گذارد.

او با اشاره به مدت زمان ساخت فیلم گفت: دو سال برای این فیلم علاف بودم اما ایستادم تا فیلم را بسازم. اما دیگران به حواشی این فیلم با گرفتن دو زار دامن می‌زنند. برای تو فیلم را ساختم و برای تو اینجا نشستم. دسیسه‌ها و سیاهی دیگر نمی‌ماند و فقط فیلم است که می‌ماند.

سپس منصور لشکری‌قوچانی با ابراز تشکر از خبرنگاران گفت: ممنون که حمایت می‌کنید. این فیلم پروداکشن سختی داشت اما خدارا شکر به خوبی گذشت. متأسفانه جواد بیات تصویربردار پشت صحنه این فیلم امروز فوت کرد.

در ادامه او از حاضران خواست جواد بیات فاتحه‌ای بخوانند.

در ادامه پگاه آهنگرانی با بیان اینکه از صمیم قلب می‌گویم افتخار می‌کنم اکنون کنار مسعود کیمیایی نشستم، تصریح کرد: او به من بازی در این فیلم را پیشنهاد داد و مگر می‌شود، برای بازی کردن در فیلم او وسوسه نشوم.

همچنین بهزاد عبدی درباره همکاری‌اش با کیمیایی در جدیدترین فیلمش بیان کرد: این دومین همکاری من پس از «متروپل» با کیمیایی است. همه نکات را پیش از شروع فیلم او به خوبی برایم توضیح داد.

در ادامه نشست پولاد کیمیایی با بیان اینکه سال‌هاست دارم از سینمای کیمیایی یاد می‌گیرم، گفت: ممنون از آقای فریدون جیرانی و سعید راد که در اینجا حضور دارند. اکنون علیرغم گلایه‌های زیاد گفتم اینجا باشم تا سوالات را پاسخ بدهم. دوست داشتم پرویز پرستویی و امیر جدیدی هم اینجا بودند، اما حاشیه‌ها کام‌مان را تلخ کرد. دوست داشتم بخش جشن جشنواره حفظ شود و از تلخی دور باشیم.

در بخش دیگری از این نشست، کیمیایی درباره متن این فیلم توضیح داد: این فیلم نثر روزنامه‌ای داشت و موضوع آن رسانه است. این فیلم ١٠٨ دقیقه است. به بهزاد عبدی هم که نسخه را دادم، گفتم تا این حد موسیقی می‌خواهم که یک دقیقه هم زمان آن بیشتر نشد و اکنون فقط سه چهار دقیقه باید از آن کم شود.

این کارگردان درباره حواشی ایجاد شده نیز گفت: این حجم بی‌اخلاقی از داخل خود فیلم و از اصلی‌ترین نیروی فیلم آمده است. پولاد یک بازیگر است. هر وقت متلک می‌خواهند بگویند، به او می‌گویند پسر کیمیایی. هی نیش می‌زنند تا این حد که  خون داریوش مهرجویی را هم به جوش آوردند.

کیمیایی در پاسخ به مجری برنامه که از او خواست درباره این مسائل بعد از جشنواره صحبت کند، گفت: برای خبرنگاران کنجکاوی ایجاد شده است و آنها حق دارند سوال بپرسند. آقای لشکری قوچانی آدم محترمی است اما ایشان کارشان تبلیغات در تلویزیون بوده است. او با ساخت این فیلم در کنار من و به واسطه من برای خودشان تبلیغ بزرگی کرد. او به من نتوانسته بند کند، حالا نوبت به پولاد رسیده است. این فیلم سازنده و روش دارد. مگر می‌شود، بعد از پنجاه سال فیلم‌ام را برای پسرم کج و کوله کنم.

پولاد کیمیایی در ادامه صحبت‌های پدرش گفت: به‌خاطر من سکانسی کم یا زیاد نشد. از ابتدا قرار نبود در این فیلم به خاطر هم‌زمانی بازی در «گشت2» و اینکه اساسا من خواننده نیستم، بازی کنم، اما آقای لشکری قوچانی اصرار کرد که پدرت دوست دارد در فیلم باشی. اکنون می‌بینیم که سکانس‌هایی از فیلم حذف و فینال آن مانند کلیپ شده و تغییر کرده، در صورتی‌که در فیلمنامه اینگونه نبوده است.

او با اشاره به نقش امیر جدیدی گفت: امیر جدیدی در این فیلم نمونه قهرمان کلاسیک فیلم‌های کیمیایی است. من نخواستم به زور برخلاف صحبت‌های لشکری‌قوچانی به این فیلم وارد شوم. او می‌خواست از من و پدرم در جشنواره فیلم داشته باشد. بسیار ناراحتم چرا با بزرگان اینگونه رفتار می‌شود و کسی صرفا به خاطر سرمایه‌اش فیلم را بی‌هیچ دلیلی تغییر می‌دهد.

قوچانی نیز در ادامه این بحث‌ها و در دفاع از خود گفت: معتقدم هر خلافی که صورت می‌گیرد، این قوه قضائیه است که باید قضاوت کند. اکنون فیلمنامه موجود است. این فیلم زندگی من است و اگر خوب نباشد، من از سینما حذف می‌شوم. 14 درصد از پول من را در فیلم، دولتی برمی‌دارد که ادعا می‌کند از هنر حمایت می‌کند. حاشیه‌ها به فیلم من لطمه می‌زند. ایمان دارم که در این نظام؛ بی‌گناه پای چوبه دار می‌رود اما اعدام نمی‌شود. به زودی پیگیری قانونی این اختلاف را انجام خواهم داد.

در ادامه این نشست فریدون جیرانی که به عنوان یکی از حاضران نشسته بود، به اصرار مجری از جای برخاست و در حمایت از مسعود کیمیایی، با ابراز تاسف از این اتفاقات بیان کرد: متاسفانه این اتفاق افتاده است و متأسفم که به اینجا آمده‌ام برای حمایت از مسعود کیمیایی و ابراز و تأکید بر اینکه مولف واقعی هر فیلم، کارگردان است و اوست که می‌تواند درباره فیلم تصمیم بگیرد. از نامه پرویز پرستویی و فضایی که اینجا در برج میلاد و کاخ جشنواره ایجاد شده است، بسیار متأسفم. آمدم اینجا و نمی‌خواستم مشکلات به اینجا کشیده شود. آقای کیمیایی به احترام شما و فیلم‌هایتان تعظیم می‌کنم.

سپس مسعود کیمیایی درباره این بی‌اخلاقی‌ها گفت: از سعید راد که اینجاست ممنونم که باوجود اینکه یک سال با هم درگیری روحی داشتیم، الان اینجا نشسته است. او نماینده واقعی از نسل قدیم است. البته جای پرویز پرستویی هم در این نشست خالی است و درود بر داریوش مهرجویی که به زودی نزد او می‌روم و دستانش را می‌بوسم.

این کارگردان در ادامه در پاسخی کوتاه به سوال یکی از خبرنگاران درباره سیاسی بودن این فیلم گفت: این فیلم سیاسی نیست.

در بخش دیگری از نشست، پولاد کیمیایی درباره اجرای موسیقی در فیلم قاتل اهلی و اشعاری که از یغما گلرویی به عنوان خواننده در فیلم اجرا کرده، گفت: کاراکتر خواننده در این فیلم از ابتدا مشخص نبود حتی به چه سبکی می‌خواند. یغما را در جشن حافظ دیدم و آقای قوچانی درنظر داشت این خواننده در فیلم از فرهاد یا فریدون فروغی بخواند اما من گفتم کلیشه است و اگر فیلم بخواهد حرف جدید بزند باید ترانه و آهنگ جدید داشته باشد.

او ادامه داد: این تیپ شخصیت ما‌به‌ازای خارجی ندارد. با یغما مشورت کردم، او من را به دوستانی معرفی کرد و در همین راستا تمرین کردیم. شعرهای یغما خاص است و به فضای فیلم‌های کیمیایی می‌خورد. پدر و آقای قوچانی هم تأیید کردند که درنهایت این فیلم را بسازیم.

مسعود کیمیایی با تاکید براینکه یک اثر یک مولف دارد، درباره اظهارنظرهای ایجاد شده درخصوص دو نسخه‌ای بودن این فیلم گفت: مگر می‌شود یک کتاب دو مولف داشته باشد. «قاتل اهلی» یک تعریف دارد و فقط در مونتاژ قرار است اندازه‌اش کمی تغییر کند. این فیلم یک کیسه‌کشی می‌خواهد. فیلم تدوین دیگری نخواهد داشت. «قاتل اهلی» و حذفی‌اش مال من است و اقتصادش مال ایشان (اشاره به لشکری قوچانی).

او افزود: در این فیلم کاراکترهای واقعی را کمتر می‌بینیم. آنها کاراکترهایی خسته‌اند که با پول ساخته شده‌اند. در این فیلم قهرمان مشخص شده و اندازه و معین نداریم.

این کارگردان در واکنش به انتقاد یکی از خبرنگاران از خنده‌های سازمان‌دهی شده در سالن سینمایی برج میلاد به هنگام نمایش فیلم «قاتل اهلی» با خنده گفت: اما آنها با یک داد ساکت شدند.

لشکری قوچانی با بیان اینکه معتقدم «قاتل اهلی» فیلم خوبی است و بهتر از این هم خواهد شد؛ گفت: براساس این باور پای این فیلم ایستادم. بازی‌های این فیلم فراتر از فیلمنامه است. بعد از جشنواره با مسعود کیمیایی جلسه خواهیم گذاشت. سینما کار گروهی است. در «قاتل اهلی» عوامل را به خوبی کنارهم چیده‌ام و تمام آنچه که از سینما و کیمیایی می‌دانستم در این فیلم انجام دادم. بهتراست از حاشیه‌ها دور شوید.

کیمیایی نیز در پاسخ به او گفت: کوتاه کردن فیلم در حد شما نیست. اصل حاشیه‌های ایجاد شده برای فیلم هم خود این آدم است.

این نشست که از شلوغ‌ترین نشست‌های جشنواره فیلم فجر بود؛ حواشی بسیاری نیز به همراه داشت و نزدیک به دوساعت به طول کشید.

مسعود کیمیایی نویسنده و کارگردان، منصور لشکری قوچانی تهیه‌کننده، بهزاد عبدی آهنگساز، فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری، پولاد کیمیایی و پگاه آهنگرانی بازیگران در این نشست حضور داشتند.

فیلم تشکر مسعود کیمیایی از داریوش مهرجویی و پاسخ وی به اظهارات پرویز پرستویی را در زیر می‌توانید تماشا کنید.

فیلم بحث میان مسعود کیمیایی، پولاد کیمیایی و منصور لشکری قوچانی را در زیر می‌توانید تماشا کنید.

 

حجم ویدیو: ۲۰.۵۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز