خبرگزاری کار ایران

سامورائی‌ها در نیاوران/ یک روز برای ژاپن

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۸۵۷

پوشیدن کیمونو، مراسم چای ژاپنی، فرهنگ دوران سامورایی، خوشنویسی ژاپنی همراه با نمایش هنرهای رزمی ژاپنی درفضای باز فرهنگسرای نیاوران از جمله برنامه‌های روز فرهنگی ژاپن در تهران بود.

به گزارش ایلنا، روز فرهنگی ژاپن با رویکرد آشنایی علاقه‌مندان ایرانی با فرهنگ و هنر اصیل ژاپن با همکاری موسسه «سومیتومو» در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد.

ویژه برنامه روز فرهنگی ژاپن با همکاری سفارت ژاپن در تهران و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، عصر یکشنبه دهم بهمن ماه در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

این برنامه با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری و میهمانان رسمی و دیپلمات‌های مدعو همچنین عموم علاقه‌مندان در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران آغاز شد.

اولین سخنران این برنامه هیرویاسو کوبایاشی، سفیر ژاپن در تهران ضمن خیر مقدم و سپاسگزاری به ایرانی‌های علاقه‌مند و پرشور که در این برنامه شرکت کرده بودند، گفت: امروز که روز ژاپن نام دارد ما با همکاری شرکت سومیتومو در فرهنگسرای نیاوران، به معرفی فرهنگ سنتی ژاپن خواهیم پرداخت.

وی با گفتن اینکه بسیاری از مردم ایران علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ ژاپن هستند گفت: امروز علاوه بر مراسم چای و پوشیدن کیمونو برنامه‌های متنوع دیگری تدارک دیده شده تا حضار با فرهنگ ژاپن از نزدیک آشنا شوند و آن را لمس کنند.

ایشی دا، رئیس بخش خاورمیانه شرکت سومیتومو نیز طی سخنانی اظهارداشت : شرکت سومیتومو، یکی از شرکت‌های بازرگانی بزرگ ژاپن است که دفتر اصلی آن در شهر توکیو است و در67 کشور دنیا شعبه فعال دارد و دارای 62 هزار کارمند شاغل است.

او ادامه داد: دفتر این شرکت در سال 1350 به طور مستقل در ایران شروع به‌کار کرده است. بازار ایران برای این شرکت بازار ارزشمندی است و شرکت سومیتومو تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا فعالیت خودش را به بهترین شکل در ایران ادامه بدهد.

وی ضمن بیان اینکه کشور ایران دارای فرهنگ غنی و تاریخ قدیمی است و من تحت تأثیر آن قرار گرفتم گفت: در روز فرهنگی ژاپن خواستیم مردم ایران درحد کمی با فرهنگ ژاپن آشنا شوند. زیرا بسیار مهم است که روابط صمیمانه و صادقانه که بین دو کشور ایران و ژاپن وجود دارد، عمیق‌تر شود، تا بتوانیم روابط بهتر ی با ایران داشته باشیم.

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران نیز گفت: خوشبختانه مردم ایران از مردم کشور ژاپن خاطرات خوبی دارند. ارتباطات فرهنگی دو کشور به سده‌های پیشین برمی‌گردد و از نظر فرهنگی دو کشور خیلی به هم نزدیک هستند، به ویژه در حوزه ادبیات شاعران ما رباعیات و دوبیتی‌ها را با های‌کوی ژاپنی مقایسه می‌کنند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که سفارت ژاپن فرصتی را برای هنرمندان ایرانی در کشور ژاپن فراهم کندتا بتوان فرهنگ اصیل ایرانی را طی برنامه‌هایی در ژاپن به مردم این کشور معرفی کرد.

برنامه روز فرهنگی ژاپن از ساعت 15 با حضور کودکان و نوجوانان ایرانی و ژاپنی و با اجرای گروه سرود و موسیقی 19کودک مدرسه ژاپنی تهران آغاز شد. نمایش تصاویری از زیبایی‌های کشور ژاپن، نمایش پوشیدن کیمونو، نمایش مراسم چای ژاپنی، نمایش فرهنگ دوران سامورایی، خوشنویسی ژاپنی همراه با نمایش هنرهای رزمی ژاپنی درفضای باز فرهنگسرای نیاوران ازدیگر برنامه‌های این روز فرهنگی بود که با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز