خبرگزاری کار ایران

«سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» بین‌المللی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۱۰۰

فستیوال «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» از سال آینده به‌صورت بین‌المللی اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، این فستیوال که ششمین دوره آن ۳۰ دی‌ماه امسال به پایان رسید، بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سال آینده میزبان هنرمندانی از کشورهای دیگر دنیا خواهد بود. این فستیوال تجسمی که تنها فستیوال تخصصی پرفورمنس‌آرت در ایران است، هر سال میزبان ۳۰ هنرمند از حوزه‌های گوناگون هنری است و نقشی مهم در ارائه آثار، معرفی این مدیوم و آموزش مستقیم این مدیوم داشته است.

امیر راد - مدیر کانون نیومدیا - در این‌باره اظهار کرد: پیش از این و در فستیوال چهارم با دعوت از هنرمندی ایتالیایی تلاش کرده بودیم تا با گامی کوچک، این فستیوال بُعدی بین‌المللی پیدا کند، اما اکنون و بعد از سه سال این امر محقق شده است.

او ادامه داد: خوشبختانه از آغاز به کار این فستیوال در ارتباط خوبی با نهادهای فرهنگی، کیوریتورها و هنرمندان غیرایرانی بوده‌ایم و از تجربیات آن‌ها تا حد ممکن بهره گرفته‌ایم. از آن‌جا که نظر به اهمیت این رویداد در سطح منطقه، همکاران غیرایرانی ما در تمام این سال‌ها، این فستیوال را در زمینه‌های اجرایی، کیفیت آثار، مدیریت، کیوریتورشیپ، آموزش و ... رصد می‌کردند، پیشنهاد همکاری فستیوال‌های بین‌المللی دیگر و ابراز علاقه‌مندی هنرمندان غیرایرانی برای شرکت در این رویداد خوشحال‌کننده ‌است.

این مدیر هنری درباره آنچه تا کنون انجام شده است، گفت: صحبت‌های اولیه در فستیوال ششم انجام شد و آنچه تا کنون قطعی است، دعوت از هنرمندان غیرایرانی و همکاری گسترده با نهادهای مربوط در فستیوال هفتم است، اما طبیعی است که روند انتخاب آثار و هنرمندان با توجه اهداف فستیوال «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» شکل خواهد گرفت که امری است زمان‌بر و به این ترتیب اعلام اسامی هنرمندان و جزئیات، موکول به زمان اعلام برنامه‌های فستیوال آینده خواهد بود.

پیش‌تر فرانچسکا لولی از کشور ایتالیا در چهارمین دوره این فستیوال شرکت کرده بود و امسال نیز این رویداد مانند برخی از دوره‌های گذشته میزبان سه هنرمند ایرانی مقیم خارج از کشور بود که برای ارائه تجربیات‌شان در بستر فرهنگی دیگر - از طریق ارائه آثارشان - به ایران دعوت شده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز