خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه مشهد ـ پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح شد؛

رئیسی: با نورانیت امام رضا(ع) الحاد در فضای ارتباط جمعی را از بین ببریم

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۶۷۹

حجت‌الاسلام رییسی با بیان اینکه در جهان امروز تهدیدات بسیاری برای مبانی اخلاقی وجود دارد، ادامه داد: گسترش الحاد در فضای ارتباطات جمعی، ترور و خشونت و بسیاری از مفاسد را می‌توانیم با استفاده از نورانیت امام رضا(ع) برطرف کنیم و جامعه را مصون‌سازی کنیم و در مقابل این تهدیدات حیات را از امام رضا(ع) به ارمغان بیاوریم.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در مراسم افتتاحیه مشهد ـ پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در حرم مطهر امام رضا(ع) و در شهر مشهد برگزار شد؛ با اشاره به اقدام موسسه آی‌سس‌کو و معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار کرد: نگاهی نو به مجموعه نام‌گذاری‌های پایتخت‌های جهان اسلام با الهام گرفتن از آموزه‌ها و آموخته‌های ثامن‌الحجج صورت گرفته است. آنچه ما از مدنیت و تمدن برای بشر می‌بینیم از آموخته‌های انبیای عظام است.

او با بیان اینکه حضرت محمد(ص) و اهل بیت‌ عصمت و طهارت (ع) مدنیت را با قرآن کریم و تفسیر و تبیین آیات قرآن برای بشریت آورده‌اند،‌ گفت: مدنیت امروز در جامعه بشری مرهون آموخته‌های دین اسلام است و آنچه که در جهان اسلام و برای همه مسلمانان با هویت اسلامی و اصالت اسلامی اهمیت دارد آن است که بدانند اسلام برای درون و برون و جوارح و جوانح انسان برنامه دارد و نقشه راهی برای تمام جوانب زندگی انسان از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ترسیم کرده است.

رییس تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: زندگی انسان معاصر و شکل‌دادن زندگی توام با خداپرستی براساس دستورات اسلامی است که انسان را از گرفتاری‌ها نجات می‌دهد اما متاسفانه از این نام سوء‌استفاده‌های زیادی در طول تاریخ شده است و گروه‌های تکفیری مسلمانان را با ترور و ظلم مورد ستم قرار می‌دهند و از این نام استفاده می‌کنند و این نام؛ اسلام است که بسیار مورد ستم قرار گرفته است.

او با اشاره به حضور امام رضا(ع) در شهر مشهد و حدیث سلسله‌الذهب، گفت: علی‌بن ابی‌طالب و فرزندان آن بزرگوار همیشه توحید را زمزمه کرده‌اند و توحید و زندگی توحیدی را با یک شرط بیان می‌کنند یعنی می‌توان با تکیه بر ولایت زندگی اسلامی را رقم زند. شهر، جامعه و آرمان‌شهر ما سنگ‌زیربنایش توحید است و براخلاق، عقلانیت،‌ معنویت و عدالت اجتماعی استوار است.

رئیسی به پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: معنای سخن آن است که اسلام باید از آموخته‌های امام رضا برای شکل دادن به زندگی معاصر و هویت اسلامی فراگیرد و در حقیقت پایتخت اسلامی و معنوی مفهومش این است که به برکت سیره و سیرت حضرت رضا(ع) مدنیت برای مسلمانان در عالم شکل بگیرد و با فرهنگ غنی اسلامی بهترین زندگی را داشته باشند.

او با بیان اینکه در جهان امروز تهدیدات بسیاری برای مبانی اخلاقی وجود دارد، ادامه داد: گسترش الحاد در فضای ارتباطات جمعی، ترور و خشونت و بسیاری از مفاسد را می‌توانیم با استفاده از نورانیت امام رضا(ع) برطرف کنیم و جامعه را مصون‌سازی کنیم و در مقابل این تهدیدات حیات را از امام رضا(ع) به ارمغان بیاوریم.

رئیس تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: هویت ایرانی و اسلامی به برکت بیداری اسلامی روز به روز به اوج می‌رسد اگرچه دشمنان اسلام قصد دارند آداب و سنت نبوی را در حاشیه قرار دهند و من اینجا از وزرای محترم جهان اسلام و دبیرخانه این نشست تقاضا دارم نسبت به این تهدیدات روشنگری کنند و با اقدامات لازم جامعه اسلامی را بیش از پیش به وحدت و انسجام نزدیک کنند.

او در پایان گفت: آنچه در شهر مشهد،‌ خراسان بزرگ و کشورهای اسلامی می‌بینیم در پرتوی نورانیت و رحمانیت امام رضا(ع) است و باید دوران قبل از امام رضا(ع) و بعد از ورود امام رضا(ع) به ایران بررسی شود چراکه آنچه از مدنیت وجود دارد از مضجع نورانی امام رضا(ع) است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز