خبرگزاری کار ایران

خاطرات مسجدجامعی از امضای لوح‌های خادمان نشر توسط آیت‌الله هاشمی+تصاویر

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۴۵۵

مسحدجامعی گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با تصمیم شخصی لوح‌های خادمان نشر را امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بیست و چهارمین دوره تجلیل از پیشکسوتان و خادمان نشر کتاب عصر امروز با حضور اهالی کتاب و نشر و همچنین نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

احمد مسجدجامعی در این مراسم با توجه به حادثه پلاسکو گفت: در مراسم امروز کتاب تاریخ شفاهی کتاب نیز رونمایی شد، بد نیست توجهی هم به خاطرات و تجربیات آتش‌نشانان داشته باشیم و برای جمع‌آوری و چاپ‌شان اقدام کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به همدردی عمیق مردم تهران با فاجعه پلاسکو اظهار داشت: علی‌رغم همه تندی‌هایی که بعضا با مردم تهران می‌شود آنها واقعا انسان‌های خوبی هستند. انگار برخی با مردم تهران دشمنی دارند، نماینده انتخاب می‌کنند، مورد دشنام و بدگویی قرار می‌گیرند. آیت‌الله هاشمی به عنوان سر لیست آنها به خبرگان راه پیدا می‌کند، توهین می‌کنند.

مسجدجامعی همچنین به نقش حسن حبیبی در حوزه نشر اشاره و بیان کرد: آقای حبیبی هم یکی از خادمان صنعت نشر بود و یکی از اولین لوح‌های تقدیر از خادمان نشر نیز با امضا و متن وی چاپ شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به نشر کتاب اهتمام جدی داشتند. وقتی ایشان رئیس‌جمهور بودند، من در زمینه انتخاب ناشر برگزیده و اهدای لوح مسوولیت داشتم. فکر کردم برای حفظ این جایزه و اعتباربخشی به آن باید لوح‌های تقدیر به اعضای رئیس‌جمهور برسد.

او ادامه داد: با دفتر رییس‌جمهور تماس گرفتم ولی با این توجیه که در صورت امضای لوح ناشر برگزیده سایر صنوف نیز چنین توقعی دارند به مانع برخوردم. در نهایت چون مسئله کتاب و نشر برایم مهم بود در یکی از دیدارها شخصا به خود آقای هاشمی گفتم و به راحتی امضای لوح‌های تقدیر را پذیرفتند و انجام دادند. یعنی با تصمیم شخصی این کار را انجام دادند و نقطه عطفی هم برای تجلیل از پیشکسوتان نشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز