خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

جایزه سینمایی ققنوس تمام‌قد مقابل جشنواره فیلم فجر ایستاده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۸۱۷

نشست خبری ششمین محفل هم‌اندیشی سینمای انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس در سرای آوینی حوزه هنری برگزار شد.

روح‌الله رجبی (دبیر سابق جشنواره فیلم انقلاب) گفت: امسال مانند سال‌های گذشته برنامه هم‌اندیشی سینما انقلاب و در کنار آن جایزه سینمایی ققنوس را در ششمین دوره برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امسال سینما در وضعیت خاصی به‌سر می‌برد. از یک‌طرف وضعیت فروش خوب بوده و از طرف دیگر تعداد زیادی فیلم به جشنواره ارسال شده که همین امر کار را پیچیده و سخت‌تر کرده است.

وی در رابطه با سیاست‌های جشنواره گفت: امسال در خدمت سه دسته از اصحاب اندیشه، هنر و رسانه هستیم. تلاش داریم در این سه رده؛ طرح‌های جدیدی را پیاده کنیم.

محمد کوچک (دبیر جشنواره فیلم انقلاب) نیز گفت: اندیشه سینمای انقلاب همانند گذشته؛ گفتگو و هم‌اندیشی با هنرمندان است. با این تفاوت که نقش نخبگان دانشجویی در هم‌اندیشی سینمای انقلاب بسیار جدی‌تر خواهد بود. عزیزان در رشته‌های علوم انسانی، هنر و ادبیات حضور پیدا خواهند کرد. همچنین بخش داوری‌مان از سه گروه تشکیل می‌شود؛ اندیشمندان، هنرمندان و عزیزان بخش رسانه که به نمایندگی از آنها در خدمت آقای فهیم هستیم.

دبیر جشنواره سینمای انقلاب ادامه داد: بخش دانشجویی از بخش‌هایی است که توجه ویژه‌ای به آن داریم.

 افزود: بخش بعدی؛ نشریات دانشجویی است که در هم‌اندیشی سینمای انقلاب نقش ایفا خواهند کرد و شامل یک مسابقه دانشجویی با محوریت نقد در ابعاد متفاوت است تا می‌تواند به فضای دانشگاه کمک کند.

وی با انتقاد از انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر گفت: همه ما شاهد بایکوت‌های این دوره بوده‌ایم. ما خیلی خوشحال می‌شویم که در خدمت دوستانی باشیم که فیلم‌هایشان از نگاه داوران مغفول مانده و خودشان نیز از حضور در جشنواره انصراف داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز