خبرگزاری کار ایران

در دومین شب جشنواره تئاتر فجر چه گذشت؟

همسر آتش‌نشان شهید روی صحنه/شبِ ضدجنگ عراقی‌ها در تالار هنر

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۶۱۸

اجرای دو نمایش با موضوع تبعات جنگ و مهاجرت و حضور همسر یکی از آتش‌نشانان شهید روی صحنه ازجمله حاشیه‌های شب دوم سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «سلفه» به معنای قرعه اولین نمایش بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر بود که شب گذشته (دوم بهمن) در تالار هنر روی صحنه رفت.

«سلفه» به نویسندگی عامر ابوالهیل، احمد سعدون و کارگردانی عامر ابوالهیل، به موضوع جنگ عراق و تبعات بعدی آن، همچون مهاجرت و امید به زندگی با زبانی طنز می‌پرداخت.

در ابتدای این نمایش کارت‌های قرعه‌کشی بین تماشاگران توزیع شد و با انتخاب یکی از شماره‌ها، تماشاگر به عنوان شرکت‌کننده باید موضوع و حالت روی کارت را می‌خواند تا بازیگران آن را اجرا کنند؛ موضوعاتی شامل جنگ، هدف و مهاجرت با حالت‌های مختلفی مثل شادی، ملالت، غم و ترس.

نمایش دیگری که با موضوع مهاجرت غیرقانونی در سالن استاد سمندریان ایرانشهر روی صحنه رفت «جاودانگی» نام داشت که با کارگردانی نیما دهقانی، اثری بدون کلام و با بازی فرزین صابونی بود.

«جاودانگی» با اجرایی مبتنی بر تکنیک،‌ تکنولوژی و ویدئوآرت، در 35 دقیقه نگاهی هنری به جنگ‌های مختلف و مهاجرت‌های غیرقانونی داشت؛ مهاجرت‌هایی که پایان‌های متفاوتی دارند؛ برخی از آنها پایشان به خاک اروپا می‌رسد و برخی دیگر در نیمه راه یا کشته می‌شوند و یا از ادامه راه بازمی‌مانند. این نمایش به یک رویای همیشگی انسان می‌پردازد؛ اینکه با مهاجرت می‌توان از بار مشکلات رها شد.

درحالی که هنوز پیامدها و اتفاقات مربوط به حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو و همدردی عمومی با حادثه‌دیدگان به ویژه آتش‌نشانان شهید ادامه دارد، نمایش «خواب زمستانی» با بازی همسر یکی از اعضای تیم آتشنشانی حادثه روی صحنه رفت.

«خواب زمستانی» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج، درحالی شب گذشته (دوم بهمن) در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رفت، که این نمایش در پایان به آتش‌نشان شهیدی که همسر یکی از بازیگران بود تقدیم شد.

این نمایش که به موضوع مرگ و تعبیرهای متفاوت آن از سوی بازیگرانش می پردازد، با بازی سارا رسول زاده، یلدا عباسی، کیمیا موسوی، نسرین درخشان زاده، بهارک شهبازی، روشنک شهبازی، ساناز روشنى، الهام شعبانی روز گذشته در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز