خبرگزاری کار ایران

۳ خبر از جشنواره؛

نمایش‌های روز نخست جشنواره تئاتر فجر به شهدای آتش‌نشان تقدیم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۹۲۹

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به یاد شهدای آتش‌نشان حادثه روز گذشته ساختمان پلاسکو، آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایلنا، در پی شهادت عده‌ای از آتش‌نشانان در حادثه روز گذشته ساختمان پلاسکو نمایش‌های روز نخست جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با یاد این آتش‌نشانان روی صحنه می‌رود.

نمایش‌های نخستین روز سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که همزمان با روز جمعه اول بهمن ماه است، میزبان ۱۰ نمایش در بخش صحنه‌ای، ۵ نمایش در بخش محیطی و ۱۲ نمایش در بخش «به علاوه فجر» خواهد بود و تمامی این نمایش ها با احترام به شهدای آتش‌نشان و خانواده‌های این عزیزان روی صحنه می‌روند.

جشنواره تئاتر فجر میزبان «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی» می‌شود

نمایش «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی» نوشته پویا پیرحسینی و کار سیما شیبانی در بخش محیطی سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.

این نمایش روایتگر داستان دختر مهاجری است که زندگیش به پایان رسیده اما نمایش به ابتدای زندگی او برمی‌گردد تا شاید بتواند انتهایش را به گونه‌ای دیگری رقم بزند.

آوا درویشی، سیما صادقی، ندا عقیقی، عماد امامی، امیر عباسیان و یحیی گل نسائی بازیگران این نمایش هستند.

سیما شیبانی گفت: نمایش‌های محیطی می‌بایست به مسائل اجتماعی و خانوادگی بپردازد تا بتواند مخاطبانش را به راحتی پیدا و ارتباط خوبی با آنها برقرار کند.

وی درباره انگیزه خود از انتخاب این نمایش توضیح داد: از آغاز می‌خواستم اثری را روی صحنه ببرم که با تماشاگرانش تعامل داشته باشد. از طرفی خود نویسنده این نمایش هم دغدغه بزرگ زندگی‌اش مهاجرت بود که در این نمایش به آن اشاره شده است.

شیبانی درباره مزیت‌های نمایش‌های محیطی گفت: با به ایجاد بخش محیطی، مخاطبان و هنرمندان به این نتیجه رسیدند که صرفا یک اثر نمایشی نباید در سالن اجرا شود چرا که می‌توان در یک کافه هم نمایشی را اجرا کرد و شاهد مخاطبان زیادی هم بود.

نگاهی به نمایش‌های نسل نو

اجرای نمایش اسطوره‌ای با استفاده از عنصر آب در جشنواره فجر

نمایش «لوسیا» به‌عنوان اثری اسطوره‌ای و با بهره‌گیری از عنصر آب در بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌رود.

متن این نمایش نوشته مشترک شهاب مهربان‌پور و سپهر زمانی است که با طراحی و کارگردانی شهاب مهربان‌پور اجرا می‌شود.

در این نمایش که کاری از گروه «ما» است، بازیگرانی چون سپهر زمانی، جواد پولادی، ساناز طاری، حانیه مفلح، مهدی حسینی‌نیا و ملودی آرام‌نیا بازی می‌کنند. طراحی لباس این نمایش را بهین بلوری انجام می‌دهد و طراحی نور آن را شهاب مهربان بر عهده دارد. طراح صدا و موسیقی نیز توسط فرهاد میرمحمدصادقی انجام می‌شود.

شهاب مهربان‌پور که در اجرای نمایش «لوسیا» از عنصر آب استفاده می‌کند، گفت: برای نخستین بار است که در جشنواره تئاتر فجر حضور دارم و این مساله برایم بسیار خوشایند است چرا که در این بخش به خوبی دیده می‌شوم و به همراه گروهم منتظر رخداد اتفاقات خوبی در جشنواره تئاتر فجر هستیم.

وی با بیان اینکه شیوه اجرایی نمایش «لوسیا» مدرن است، خاطرنشان کرد: «لوسیا» نمایشی کاملا ایرانی است و شیوه اجرایی من به صورت مدرن طراحی شده و در اجرای این نمایش ترکیب‌بندی از نورهای پرتابل صحنه‌ای استفاده شده است.

این کارگردان جوان تئاتر افزود: به عبارتی نور و صحنه با هم یکی شده و از عنصر آب که حیات زندگی است، در این اجرا به خوبی استفاده می‌شود.

کارگردان نمایش «لوسیا» اضافه کرد: این نمایش در بخش جشنواره دانشجویی نیز شرکت داشته و در این جشنواره کار متفاوتی به اجرا می‌رود.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی در روزهای 1 الی 12 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز