خبرگزاری کار ایران

رهبر ارکستر پوچینی در حاشیه تمرین ارکستر سمفونیک تهران و ایتالیا مطرح کرد؛

کیفیت آثار سمفونیک ایران همسطح با اروپاست/دوست دارم ارکستر سمفونیک تهران در ایتالیا بنوازد

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۵۵۷

شهرداد روحانی و پائولو اولی رهبران ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر پوچینی ایتالیا از اجرای مشترک این دو ارکستر در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرداد روحانی در حاشیه تمرین ارکستر سمفونیک کشورمان با ایتالیا اظهارکرد: مراوده فرهنگی با ارکسترهای سمفونیک دنیا مهمترین هدف و اصلی‌ترین برنامه‌ای است که از زمانی که رهبری دائم ارکستر مسفونیک را در برنامه‌هایم قرارداده‌ام.

او با بیان اینکه قصد دارد از سولیست‌ها و رهبران ارکستر دنیا در ارکستر سمفونیک استفاده کند گفت: اولویتم در این 8 ماه این بوده است که از سولیست‌های ایرانی چه ساکن در ایران و چه خارج از ایران استفاده کنم. ما سولیست‌هایی داریم که بسیار ماهر هستند و از مهارت بالایی برخوردارند.

رهبر ارکستر سمفونیک به سولیست ایرانی ساکن در ایتالیا اشاره کرد و گفت: خانم نسیم سعد یکی از سولیستهای ما هستند که در ایتالیا سکونت دارد و چند روزی است که وارد ایران شده و قرار است به عنوان سولیست در این اجرا ما را همراهی کند.

او با بیان اینکه این اجرا دو بخش دارد، اضافه کرد: ما برنامه مان را با دو رهبر و در دو بخش اجرا می کنیم. در بخش اول من رهبر گروه هستم و دو قطعه اورتور ویلیام تل و کاپریسی ایتالیا اثر چایکوفسکی اجرا خواهد شد همچنین در این بخش قطعه باغ ایرانی از آثار خودم نیز با سولیستی خانم سعد نواخته خواهد شد.

او ادامه داد: در بخش دوم نیز که به رهبری پائولو اولی اجرا می شود قطعه سمفونی 5 بتهوون نواخته شد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما براساس هدفمان که دعوت از گروه‌های خوب بین‌المللی است از ارکستر پوچینی دعوت کردیم تا در این اجرا ما را همراهی کنند از همین رو دو روز کا این ارکستر به همراه 40 نوازنده وارد ایران شده است.

او درباره چینش نوازندگان در حین اجرا توضیح داد: در روز اجرا قرار است یک نوازنده ایرانی در کنار یک نوازنده ایتالیایی بنشیند و ما براساس همین چینش دو روز است که در نوبت صبح و عصر در حال تمرین هستیم البته فرصت بسیار کمی را برای تمرین داشتیم و ارکستر ایتالیایی پس از اجرا بلافاصله تهران را به مقصد ایتالیا ترک می کند چراکه برنامه فشرده ای دارند و قرار است در اروپا اجرا داشته باشند.

رهبر ارکستر سمفونیک همچنین گفت: خوشحالم که کارها بسیار خوب پیش می رود و خوشبختانه ایتالیایی ها درباره ارکستر سمفونیک خیلی خوب می گویند و معتقدند انتظار چنین کیفیتی از موزیسین های ایرانی را نداشتند.

در ادامه پائولو اولی رهبر ارکستر ایتالیا با بیان اینکه از حضورش در تهران بسیار خوشحال است گفت: مردم ایتالیا و ایران باهم تفاهم فرهنگی و تاریخی دارند و ما این موضوع را در همین ندت کوتاهی که در ایران بودیم در کنار این موزیسین ها تجربه کردیم.

او با اشاره به موزیسین های ایرانی از جمله شهرداد روحانی و نسیم سعد گفت: من با دوستان ایرانی ام در تماس هستم و آثاری که توسط ارکستر سمفونیک اجرا شده است را گوش می دهم این آثار اگرچه متفاوت است اما کیفیت سطح آنها بالا و هم سطح اروپاست.

او با اشاره به موسیقی پاپ ایرانی گفت: در این مدت که ایران هستم و موسیقی پاپ را که در رستوران ها شنیده ام متوجه شدم موسیقی ایرانی بر موسیقی اروپایی تاثیر داشته است.

او ادامه داد: موسیقی پاپ در ایران شبیه  موسیقی پاپ در ایتالیاست و این همان مسائل مشترکی است که اشاره کردم و فرهنگهای مختلف بدون آنکه از لحاظ فیزیکی نزدیکی داشته باشند به هم نزدیک هستند.

او درباره ارکستر سمفونیک تهران نیز گفت: اعضای ارکستر سمفونیک تهران اگرچه جوان هستند اما اترژی زیادی دارند و حرفه ای کار می کنند و این تجربه خوبی برای ماست که با این ارکستر اجرای مشترک داریم.

اولی افزود: در تلاش هستم تا از ارکستر سمفونیک تهران دعوت کنم تا به ایتالیا بیایند و در آنجا نیز برای مردم ایتالیا اجرا داشته باشند.

او به اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر پوچینی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار است که دو ارکستر حرفه ای با هم اجرا دارند و این موضوع برای جراید ایتالیا نیز بسیار حائز اهمیت بود و به این اتفاق مهم بسیار پرداخته اند.

اولی به سفر رییس جمهور ایران به ایتالیا اشاره کرد و گفت: رییس جمهور ایتالیا نیز به ایران سفر کرده اند و قرار است وزیر فرهنگ ایتالیا نیز در آینده به ایران بیایند و این یک اتفاق فرهنگی خوب است.

او در پایان نیز با اشاره به قطعاتی که برای اجرای امشب انتخاب شده گفت: از انتخاب این قطعات خوشحالم و معتقدم انتخاب صحیحی بوده قطعه ویلیام تل اپرایی درباره آزادی است. همچنین قطعه باغ ایرانی اشاره به ایران دارد و قطعه سوم اثر چایکوفسکی به دلیل علاقه چایکوفسکی به ایتالیا نوشته شده که به نظرم انتخاب بسیار خوبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز