خبرگزاری کار ایران

برپایی نمایشگاه آثار زنده‌یاد ضیایی در خانه هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۳۰۲

نمایشگاه گزیده‌ای از آثار زنده‌یاد محمد رفیع ضیایی پنجشنبه ۳۰ دی ماه، ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه گزیده‌ای از آثار زنده‌یاد محمد رفیع ضیایی، به همراه عکس‌ها و اسنادی از او، به عنوان بخش جنبی شصتمین نشست پژوهشی هنر از ۳۰ دی ماه تا ۸ بهمن ماه، زادروز این هنرمند، در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

در این نمایشگاه طرح‌ها، کاریکاتورهای او، نقاشی‌ها، عکس‌ها و اسنادی از کار و زندگی او برای مخاطبان به نمایش در می‌آید.

محمدرفیع ضیایی کاریکاتوریست، پژوهشگر، نویسنده و طنز پرداز متولد هشتم بهمن سال ۱۳۲۷ در استان فارس از سال ۱۳۶۰ همکاری خود را با نشریات طنز و فکاهی آغاز کرد. از جمله  این نشریات می‌توان به کارتون، هزارقصه، فکاهیون، خورجین، گل آقا، کیهان کاریکاتور اشاره کرد. کاریکاتورهای او برای دوستداران نشریات طنز و فکاهی آشناست.

ضیایی در برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی و داخلی کاریکاتور در ایران همکاری داشت. وی مقالات فراوانی در زمینه تحلیل و تاریخ کاریکاتور ایران و جهان برای نشریات نگاشت و نیز کتاب ارزشمند دوجلدی او به نام «پرونده کاریکاتور» که در انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسید در بردارنده مجموعه‌ای کم‌نظیر از تعاریف، تاریخچه و تحلیل کاریکاتور ایران و جهان است.

نشست پژوهشی نقد و بررسی کارنامه زنده یاد محمد رفیع ضیایی از سوی سازمان زیباسازی تهران و نشریه تندیس با همکاری خانه هنرمندان ایران و انجمن تصویرگران، جمعه ۸ بهمن ماه ساعت ۱۶ با حضور رویا صدر، فرهاد حسن زاده، اسماعیل عباسی و امیر سقراطی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز