خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

زندگی آیت‌الله هاشمی برای همه ما الگو است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت‌الله هاشمی راهنما بود و در دوران‌ مختلف به همه دولتمردان و سیاستمدان کمک می‌کرد. زندگی او برای همه ما الگو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از سال ۴۱ تاکنون از دورانی که ۱۳ سال بیشتر نداشتم حدود ۵۴ سال افتخار آشنایی با آیت الله هاشمی را داشتم.

وزیر سابق ارشاد گفت: آیت‌الله هاشمی را به عنوان شخصیتی اسلام‌شناس و سیاستمداری بسیار هوشمند و دارای مطالعه و آشنا با دنیا می‌دانم.

او افزود: از‌‌ همان روزهای دوران طلبگی مطالعات مختلفی درباره مسائل سیاسی اجتماعی و جهانی داشت و شناخت بسیار خوبی نسبت به مطالعات جهان پیدا کرده بود.

جنتی گفت: امام را از‌‌ همان روزهای آغاز نهضت همراهی می‌کرد و پشتوانه بسیار خوبی برای همه مبارزان داخلی خارجی در لبنان و سوریه عراق و اروپابود که از کمک‌های مادی و معنوی ایشان برخوردار بودند.

 او ادامه داد: بعد از انقلاب در صحنه‌های مختلف در شورای انقلاب و به ویژه در روزهای بحرانی و سخت آغاز انقلاب ایشان نقش بسار موثری در تثبیت انقلاب داشتند و در مجلس شورای اسلامی و خبرگان و به مدیریت جنگ و ۸ سال دفاع مقدس کار بسیار سترگی را انجام دادند و بعد هم مسولیت سازندگی بعد از جنگ را برعهده داشتند.

جنتی بیان کرد: زندگی آیت‌الله هاشمی مشحون از تلاش و جهاد و مبارزه است و به عنوان سیاستمدار می‌توانست برای همه الگو باشد.

او افزود: آیت‌الله هاشمی راهنما بود و در دوران‌ مختلف به همه دولتمردان و سیاستمدان کمک می‌کرد. زندگی او برای همه ما الگو است.

جنتی گفت: مردم وفادار با تشییع جنازه میلیونی که شاهدش بودیم قدردانی خود را ابراز کردند.

کد خبر : ۴۴۷۱۸۹