خبرگزاری کار ایران

دعوت وزارت ارشاد از هنرمندان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله اکبرهاشمی رفسنجانی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم مبارز و مجاهد نستوه یاور همیشگی معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و یار دیرین مقام معظم رهبری (مدظله)، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، ثلمه ای جبران‌ناپذیر است.

ایشان که از آغاز دوران جوانی از پایه‌گذاران و پیشگامان نهضت بیداری ملت و رهایی از ظلم و استبداد ستمشاهی بود، در طول بیش از نیم قرن حضور در صحنه‌های دشوار و پرفراز و نشیب این مرز و بوم، همواره پناهگاهی امین برای مردم و پشتیبانی مستحکم برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و در تقویت هر دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

اعتقاد و باور قلبی او به اصالت رأی ملت برای تعیین سرنوشت، چهره‌ای مردم مدار، اطمینان بخش و اعتماد آفرین به او بخشیده بود.

علاوه بر این، دغدغه فرهنگ و توجه جدی به مسائل این حوزه از او شخصیتی فرهنگ‌مدار ساخته بود که حاصل این نگرش تفسیر قرآن کریم، تالیف ده‌ها جلدکتاب و آثار ارزشمند دیگری شد که به عنوان میراث گرانقدر آن مرحوم، همچون چراغی در آسمان درخشان فرهنگ و هنر ایران زمین، افروخته خواهد ماند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تسلیت این ضایعه گرانسنگ به محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مراجع بزرگوار تقلید و عموم هموطنان، از عموم علاقه‌مندان به این شخصیت وارسته بویژه اصحاب فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه دعوت به عمل می‌آورد تا با شرکت گسترده در مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بار دیگر حضور متعهدانه و مردم مدارانه قشر فرهیخته این سرزمین، در لحظات سخت و دشوار جامعه ایران اسلامی را به منصه ظهور برسانند و با این یار دیرین انقلاب و نظام برخاسته از آن، وداعی خاطره‌انگیز داشته باشند.

کد خبر : ۴۴۶۵۰۸