خبرگزاری کار ایران

فریدون آسرایی اعلام کرد؛

به خاطر بی‌پولی خواننده شده‌ام/ جای اعتمادی، اصفهانی و عصار خالی‌ست

در آخرین دور از چهارمین روز این سری نشست‌ها؛ فریدون آسرایی گفت: من مهندس فریدون آسرایی هستم که بر اثر بی‌پولی خواننده حرفه‌ای شده‌ام و قطعاً اگر روزی دوباره پولدار شوم؛ خوانندگی را فقط برای اینکه فقط دوست دارم اجرا خواهم کرد نه به عنوان حرفه اصلی‌ام.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ فریدون آسرایی در چهارمین روز از نشست گروه‌های موسیقی شرکت‌کننده در سی و دومین دوره موسیقی فجر گفت: تمامی این سال‌هایی که در ایران هستم از جشنواره موسیقی فجر چیزی جز یک اسم نشنیده بودم و این جشنواره به نظر من چیزی جز اجرای یکسری کنسرت و جشن‌های انقلاب نبود.

او ادامه داد: این جشنواره نه رقابتی داشت و نه جایزه‌ای و اصلاً شباهتی به جشنواره فیلم فجر نداشت. بلکه در حقیقت یکسری اجرای موسیقی بود.

این خواننده پاپ افزود: خوشبختانه از سال گذشته برای اولین بار شاهد بودیم که موسیقی پاپ نیز به عنوان بخش اصلی در جشنواره فجر شرکت کرده همچنین از من دعوت شد که در این جشنواره اجرا داشته باشم و ظاهراً قرار است افرادی به عنوان داور در این اجراها حضور داشته باشند و در نهایت جایزه‌ای به بهترین اجرا نیز داده خواهد شد.

آسرایی با بیان اینکه سال‌های قبل کسانی در جشنواره شرکت می‌کردند که از فروش خوبی برخوردار بودند؛ گفت: در جشنواره موسیقی فجر جای بسیاری از خوانندگان پاپ قدیمی مانند خشایار اعتمادی، محمد اصفهانی و علیرضا عصار سال هاست که خالی است و جای تاسف دارد که امسال نیز آنها حضور ندارند.

او درباره اجرای کنسرتش در جشنواره گفت: به دلیل اینکه آلبوم جدیدی را نداشتم قاعدتاً این اجرا نیز با اجرای کنسرتی که اخیراً داشتم تفاوتی ندارد اما به هرحال گلچینی از بهترین آثارم را ارائه می‌کنم و همچنین قطعه مستی را نیز در این اجرا روی صحنه می‌برم.

او درباره آلبوم جدیدش نیز خاطرنشان کرد: دو سال است که روی آلبوم جدیدم کار می‌کنیم قطعات آماده شده و در مرحله تنظیم هستیم و احتمالاً یک سال دیگر زمان لازم است تا این آلبوم آماده شود.

آسرایی با اشاره به گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی فجر گفت: معتقدم در جشنواره موسیقی باید از همه افراد دعوت می‌شد اما از آنجا که بودجه‌ای برای جشنواره از طرف دولت درنظر گرفته نمی‌شود و همچنین مبالغ سنگینی را وزارت ارشاد باید برای اجاره سالن‌ها بپردازد از همین رو قاعدتاً به سراغ خوانندگانی می‌رود که روی بورس هستند و فروش زیادی دارند. ما باید به عرضه و تقاضا نیز در این میان نگاه کنیم.

او ادامه داد: ما خواننده خوب زیاد داریم که جایشان در این جشنواره خالی است اما وقتی آقای مرادخانی به عنوان معاون امور هنری انتخاب شد مطمئن بودم ما در موسیقی تغییرات اساسی را شاهد خواهیم بود و خوشبختانه این تغییرات را در حال حاضر می‌بینیم.

او با بیان اینکه برخی اوقات بعضی افراد به من استاد آسرایی می‌گویند؛ خاطرنشان کرد: من به این افراد می‌گویم من استاد نیستم و استاد در موسیقی ایران فقط محمدرضا شجریان است. من مهندس فریدون آسرایی هستم که بر اثر بی‌پولی خواننده حرفه‌ای شده‌ام و قطعاً اگر روزی دوباره پولدار شوم؛ خوانندگی را فقط برای اینکه فقط دوست دارم اجرا خواهم کرد نه به عنوان حرفه اصلی‌ام.

کد خبر : ۴۴۵۹۷۰