خبرگزاری کار ایران

«سایدا» در نگارخانه هنر ایران

نمایشگاه نقاشی سایدا ۱۷ دی‌ماه با موضوع زنان سرزمین ایران و کشورهای همسایه در نگارخانه هنر ایران برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، نگارخانه هنر ایران از روز جمعه ۱۷ دی‌ماه میزبان تعدادی از نقاشی‌های سعیده محمدخانی است که با تامل در افکار زنان در سبک تصویر سازی انتزاعی پرداخته است.

محمدخانی که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد زبان فرانسه است نقاشی را از سن ۱۵ سالگی به‌صورت حرفه‌ای ادامه داد که با توجه به خلاقیت و سبک منحصر به فردش یکی از نقاشان آینده‌دار و روشن در سبک تصویرسازی انتزاعی خواهد شد.

محمدخانی پیش از این آثار خود را در دو نمایشگاه گروهی و یک نمایشگاه انفرادی در گالری ایده و نگارخانه هنر ایران به نمایش گذاشت و در این نمایشگاه انفرادی بیش از ۳۰ اثر را  به نمایش می‌گذارد که در نقاشی‌های وی بانوانی با چشم‌های بسته را خواهید دید که حرف‌های ناگفته وجودشان را به تصویر کشانده است.

مقصود از سایدا برای برگزیدن اسم نمایشگاه بدین منظور است که در ریشه و فرهنگ ما ایرانیان سایه که سا از آن گرفته شده و "دا" به معنای مادر است که ترکیب این دو واژه به معنای سایه مادر است.

نمایشگاه «سایدا» جمعه ۱۷ دی ساعت ۱۶ در نگارخانه هنر ایران افتتاح و تا پنج‌شنبه ۲۳ دی از ساعت ۱۱ تا ۱۸  به آدرس چهارراه ولی‌عصر به سمت میدان‌فردوسی- خیابان خارک- جنب ضلع‌غربی تالار وحدت شماره ۱۹ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز جز شنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۸ از این آثار دیدن کنند.

کد خبر : ۴۴۴۸۷۳