خبرگزاری کار ایران

در نشست گروه‌های تلفیقی حاضر در جشنواره موسیقی فجر مطرح شد؛

آفاق: هیچ نقشی در بلیت‌فروشی نداشتم/ مهربان: حضور پاپی‌ها در جشنواره بی‌عدالتی است

آفاق با بیان اینکه هیچ نقشی در فروش بلیت‌هایش در سایت ایران کنسرت نداشته، گفت: : من شخصا به وجدانم قسم می‌خورم که ما هیچ نقشی در تبعیضی که دوستان معتقدند درباره بلیت فروشی اجراهای جشنواره صورت گرفته، نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاوه آفاق در دومین روز از نشست‌های گروه‌های شرکت کننده در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با بیان اینکه در سال‌های 90 و 91 تلاش بسیاری برای گرفتن مجوز داشتیم، اظهار کرد: با تشکیل گروه جدید و گرفتن مجوز سعی کردیم گروه بهتری داشته باشیم و به دلیل اینکه دو سه تا  جشنواره بیشتر نداریم برای همین مجبور شدیم به جشنواره فجر بیاییم.

او درباره دستمزدهای جشنواره گفت: مبالغی که به خواننده‌ها پرداخت می‌شود قابل حساب نیست و به دلیل اینکه ما و گروه کاکوبند می‌خواستیم یک کار خوب اجرا کنیم برای همین این سالن را انتخاب کردیم قطعا این سالن برای ارشاد هم درآمدی ندارد چه برسد برای ما و البته ما برای درآمدزایی به جشنواره نیامدیم چراکه اگر برای درآمد باشد کنسرت‌های خودمان را داریم.

او درباره فروش بلیت‌هایش در سایت ایران کنسرت گفت: این مسئله به دلیل حضور آقای توتونچی تهیه‌کننده ما نیست البته بدون شک داشتن یک تهیه‌کننده قوی برای هر گروهی یک مزیت است اما این مسئله به فروش بلیت ما در جشنواره هیچ ارتباطی ندارد و معتقدم گروه‌های با استعدادی هستند که به حقشان نمی‌رسند البته ما هم این روزها را گذرانده‌ایم.

آفاق تصریح کرد: من شخصا به وجدانم قسم می‌خورم که ما هیچ نقشی در تبعیضی که دوستان معتقدند درباره بلیت‌فروشی اجراهای جشنواره صورت گرفته، نداشتیم. ما زمانی که در جشنواره مقاومت شرکت کردیم سه سال نتوانستیم مجوز بگیریم و مردم به ما می‌گفتند برای گرفتن مجوز در این جشنواره شرکت کردید و برای گرفتن مجوز هم که می‌رفتیم می‌گفتند شما همچنان غیرمجاز هستید و فقط برای اینکه جشنواره رونق بگیرد از شما دعوت شده بود.

آرمان مهربان (رهبر ارکستر) نیز گفت: بدون شک یکی از بهترین اجراها را در جشنواره خواهید دید چراکه همه چیز به بهترین شکل انجام شده برخلاف اتفاقی که در گروه‌های پاپ و راک کمتر دیده می‌شود.

او ادامه داد: حضور در جشنواره موسیقی فجر بیشتر جنبه هنری و ارزشمند دارد تا اینکه درآمدزایی برای گروه داشته باشد و معتقدم یک گروه با شرکت در جشنواره در جامعه هنری کار خود را ثبت می‌کند و می‌تواند پیک هنری برای گروه باشد.

این رهبر ارکستر افزود: معتقدم دلیلی ندارد گروه‌های پاپ که در طول سال کنسرت‌های زیادی را برگزار می‌کنند در جشنواره نیز حضور داشته باشند چراکه جشنواره جای گروه‌هایی است که کارهای هنری انجام می‌دهند و به همین دلیل در طول سال کمتر دیده می‌شوند.

آرمان بیان کرد: اتفاق اشتباهی که در جشنواره صورت می‌گیرد تکرار موسیقی پاپ است این گروه‌ها در طول سال اجراهای متعددی دارند و بی‌عدالتی است که جشنواره را که جایگاه‌ گروه‌های هنری است به این گروه‌ها بدهند.

کد خبر : ۴۴۴۷۹۸