خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد؛

مرادخانی: جشنواره موسیقی را وزیر افتتاح می‌کند/ ارسال آثار متوقف نشده‌است

امسال جشنواره موسیقی فجر با حضور وزیر ارشاد افتتاح می‌شود. مرادخانی درباره توقف قطعی آثار موزه هنرهای معاصر گفت: توقف ارسال قطعی نیست و ما هنوز در حال مذاکره هستیم.

علی مرادخانی در حاشیه برگزاری کنسرت پوئم سمفونی دلاوران در جمع خبرنگاران درباره حضور وزیر ارشاد در معاونت امور هنری اظهار کرد: در جلسه ابتدایی با آقای وزیر که جلسه مدیران بود؛ آقای وزیر راهبردهای اصلی وزارتخانه و آنچه که باید به صورت یقینی مدیران پیگیری کنند؛ بویژه عدم تصدی‌گری که یکی از مباحث اصلی وزارتخانه است، تذکراتی و مواردی را خاطرنشان کردند.

او با اشاره به جلسه شورای سیاست‌گذاری و دست‌اندرکاران جشنواره تئا‌تر فجر، ادامه داد: قطعا وقتی مسئولان جشنواره با یک مقام عالی وزارتخانه دیدار می‌کنند انگیزه بیشتری برای کار کردن پیدا می‌کنند از طرفی وزیر در جریان ریزه‌کارهایی که در جشنواره انجام می‌شود نیز قرار می‌گیرد.

معاون امور هنری به توضیحات مهدی شفیعی و سعید اسدی درباره تئا‌تر فجر به وزیر ارشاد اشاره کرد و گفت: جشنواره تئا‌تر از مهرماه آغاز شده و مباحث پژوهشی و اتفاقاتی که تاکنون انجام شده به اطلاع وزیر رسیده است.

مرادخانی بیان کرد: وزیر تاکید دارند که در برگزاری جشنواره‌ها لزومی ندارد دولت همه کار‌ها را خودش انجام دهد و در اکثر موارد می‌توان کار‌ها را به صنوف واسپاری کرد.

او درباره دیدار شورای سیاستگذاران و دست‌اندرکاران موسیقی فجر با وزیر ارشاد توضیح داد: موسیقی فجر اولین جشنواره‌ای است که برگزار می‌شود و پیشتاز جشنواره‌هاست. توضیحات کامل این جشنواره از جمله جداسازی جشنوارهای تخصصی موسیقی نیز برای وزیر بیان شده. ما در این بخش سعی کردیم که آهسته آهسته به اینجا برسیم که جشنواره‌های موسیقی را در طول سال و در یک جریان کلی دنبال کنیم و در جشنواره موسیقی فجر نیز بتوانیم یک نگاه متفاوت‌تر از گذشته نسبت به جشنواره داشته باشیم تا یک جمع‌بندی از یکسال از فعالیت موسیقی ایران داشته باشیم هرچند حوزه موسیقی در عرصه‌هایی مانند نقد و رقابت با دیگر حوزه‌های هنر متفاوت است.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه صنوف در حوزه موسیقی گسترده‌تر شده و سازمان یافته‌تر حضور دارند؛ قرار شد جشنواره موسیقی نیز خود را بیشتر با صنوف هماهنگ کند و این جای بسی خوشحالی است و امیدواریم در سالهای آتی نیز این را در چند بخش مختلف دنبال کنیم.

مرادخانی به علاقه‌مندی نمایندگان کمیسیون فرهنگی از جزئیات کارهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: نمایندگان کمیسیون فرهنگی علاقمندند در جریان جزئیات مسائل حوزه‌های مختلف هنری قرار بگیرند تا ببینیم چگونه می‌توان با همیاری و تعامل کار‌ها بهتر پیش ببریم.

او ادامه داد: نمایندگان کمیسیون فرهنگی جلساتی با اعضای جشنواره تئا‌تر داشتند و امروز نیز دیداری با اهالی جشنواره موسیقی انجام شد و احتمالا یک جلسه با خود من نیز خواهند داشت.

او ادامه داد: تعامل حوزه اجرایی و نمایندگان می‌تواند موجب ارتقای کیفیت برخی از امور ازجمله بودجه، تحقیق و برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره‌های دیگر در تهران و استان‌ها شود.

مرادخانی با بیان اینکه امیدواریم با حضور نمایندگان از ارکسترهای بزرگ حمایت کنیم؛ گفت: هر چقدر بتوانیم ارکسترهای بزرگتری تشکیل داده و آن‌ها را پایدار‌تر کنیم باعث انسجام حوزه موسیقی در این زمینه می‌شود و می‌تواند منجر به این شود که آثار خوبی در حوزه‌های ملی و مباحثی که مربوط به مباحث ارزشی و تخصصی حوزه موسیقی است؛ بهتر پیگیری کنیم.

او درباره حضور وزیر ارشاد در جشنواره موسیقی فجر گفت: انشالله برخلاف سال گذشته که آقای وزیر در جشنواره موسیقی حاضر نشدند؛ امسال آقای صالحی امیری حتما در جشنواره حضور خواهند داشت.

او افزود: ما سعی داریم برای جشنواره موسیقی فجر نیز یک فضا و برنامه کاری به آن معنا که در تمام جشنواره‌های دنیا برگزار می‌شود، داشته باشیم. البته غیر از رویکردی که جشنواره دارد هر سال یک موضوع خاص را دنبال می‌کند که براساس آن اساسنامه جشنواره تنظیم می‌شود.

مرادخانی درباره توقف قطعی آثار موزه هنرهای معاصر گفت: توقف ارسال قطعی نیست و ما هنوز در حال مذاکره هستیم.

او درباره لغو قرارداد از سوی طرف آلمانی گفت: منظور طرف آلمانی لغو قرارداد در تاریخ‌هایی بوده که اعلام شده ما در حال مذاکرات جدیدی هستیم که نتایج آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

فرزاد طالبی درباره پیگیری نامه منتقدان موسیقی به وزیر ارشاد گفت: جلسه‌ای در این زمینه برگزار شده و تا دو روز آینده نیز جلسه دیگری خواهیم داشت و پس از آن نتیجه جلسه اعلام خواهد شد.

کد خبر : ۴۴۴۱۷۷